قصد ناتو برای ساخت مراکز نظامی مربوط به نیروهای هوایی در میدان هوایی قندهار و بلخ

  • انتشار: ۱۲ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اقتصادسیاست
  • شناسه مطلب: 33977

ماموریت حمایت قاطع در افغانستان می گوید که بعد از برنامه نیروهای ناتو و مقامات افغان در مورد افزایش نیروهای هوایی کشور، ناتو قصد دارد برنامۀ ساخت‌وساز و ترمیم میدان‌های هوایی نظامی، کارخانه‌ها برای نگه‌داری هواپیماها و سربازخانه‌ها برای خلبانان و مهندسان نیروهای هوایی را تا یک سال دیگر آغاز کند.

به گزارش طلوع نیوز و به‌گفته‌ای مهندسان مأموریت پشتیبانی قاطع ناتو این برنامه در میدان‌های هوایی مزار شریف و قندهار عملی خواهند شد.

هم‌زمان با آغاز تلاش‌ها برای سه‌برابرساختن نیروهای هوایی کشور، تلاش‌ها برای ایجاد سربازخانه‌ها برای خلبانان، کارخانه‌ها برای مهندسان و ساخت‌وسازهایی دیگر در میدان‌های هوایی نظامی کشور، نیز آغاز شده‌اند.

مأموریت پشتیبانی قاطع اکنون در مرحلۀ گردآوردی هزینه‌های این‌کار است و تا یک‌ماه دیگر کار طرح و نقشه‌کشی آن آغاز خواهد شد.

تامس لفین، مدیر برنامه‌هایی مهدنسی ناتو، می‌گوید: «ما کارهای طرح و مهندسی را در ماه جنوری ۲۰۱۸ آغاز می‌کنیم و این‌کار تا ماه سپتامبر و اکتوبر سال آینده ادامه خواهد داشت و پس‌از آن‌ کار ساخت‌وساز آغاز خواهد شد.»

تا چند سال دیگر، شماری هواپیماهای نیروهای هوایی کشور، ازیک‌صدوبیست هواپیما و چرخ‌بال، نزدیک به چهارصد هواپیما وچرخ‌بال افزایش خواهند یافت.

هم‌‌گام با آن، شماری خلبانان و مهندسان نیز افزایش خواهند یافت، اما تا هنگامی‌که زیرساخت‌ها در میدان‌های هوایی نظامی گسترش نیابند، نیروهای هوایی نمی‌توانند پایدار بمانند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟