قرار است هزاران تن از جنگجویان حزب اسلامی در کنار نیروهای امنیتی برای مبارزه با تروریسم گماشته شود

  • انتشار: ۳ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 17243

یک عضو حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار می گوید؛ بعد از تثبیت شمار جنگجویان این حزب، حدود ده هزار تن از افراد این گروه برای مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در کنار نیروهای امنیتی گماشته خواهد شد.

محمد کریم امین، رئیس هئیت حزب اسلامی می گوید که کمیسیون مشترکی برای تثبیت شمار جنگجویان حزب اسلامی گماشته شده است و پس از تثبیت جنگجویان حزب اسلامی ده هزار تن آنان برای مبارزه با هراس افگنی و تامین امنیت در کنار نیروهای امنیتی افغان گماشته خواهند شد.

وی می گوید، “یکی از موارد توافق نامۀ صلح انحلال فعالیت های نظامی حزب بوده و در چوکات کمیسیون مشترک بخاطر استفاده از این نیروهای نظامی حزب استفاده خواهد شد و عملا تثبیت شمار مجاهدین در ولایت های لوگر، میدان وردک و لغمان آغاز شده است و تعداد شان به ده ها هزار تن خواهد رسید.”

رئیس هئیت مذاکره کننده حزب اسلامی می گوید که این حزب برنامۀ موثر و مشخصی برای تغییر وضعیت در کشور دارد.

امین می گوید؛ حزب اسلامی برنامۀ اثر گذار و مشخصی برای بهبود وضعیت کشور دارد و این برنامه به حکومت سپرده شده است، اگر حکومت برای عملی کردن آن با حزب اسلامی همکاری کند تا پنجاه درصد خشونت ها کاهش خواهد یافت و در نیمی از ولایت های کشور وضعیت تغییر خواهد کرد و نفوذی که این حزب در میان مردم بسیاری از ولایت ها دارد، این کار امکانات را بیشتر می سازد.

به باور این عضو حزب اسلامی، راهکار های تازۀ این حزب برای دوام جنگ در افغانستان نبوده و طرح صلح و ارتباطات مردمی می تواند در کاهش جنگ در افغانستان اثر گذار باشد، زیرا معضل افغانستان هیچ گاهی با ادامۀ جنگ حل نخواهد شد.

این در حالیست که بسیاری از کارشناسان معتقدند که توافقنامه صلح حکومت افغانستان با حزب اسلامی هیچ تاثیری در روند کاهش خشونت ها در افغانستان نداشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟