قرارداد ساخت بخشی از سرک دهلیز شرق و غرب افغانستان امضاء شد

  • انتشار: ۱۴ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 17596

قرارداد ساخت بخشی از جاده جدید کابل – هرات موسوم به دهلیز شرق – غرب روز گذشته (چهارشنبه) میان اکلیل حکیمی، وزیر مالیه و سفیر ایتالیا با حضور اشرف غنی، در کابل امضا شد.

براساس قرارداد امضا شده، بخشی از این جاده از مرکز هرات تا ولسوالی چشت این ولایت آسفالت می‌شود.

محمود بلیغ، وزیر فواید عامه، گفت کار ارزیابی اساسی این پروژه شروع شده است.

آقای بلیغ گفت: “کار سروی این پروژه هم اکنون آغاز شده و (براساس) آخرین معلوماتی که گرفتم، بیشتر از ۱۵ کیلومتر سروی (بررسی) اساسی‌اش تکمیل شده و طبق برنامه، ما متعهد هستیم که این سرک (جاده) را در ۵ بخش [بسازیم] یعنی سی سی کیلومتر که مراحل دیزاین (طراحی) و سروی‌اش تکمیل شد. به اعلان تدارکاتی بسپاریم که بتوانیم کار ساختمان‌اش را در سال پیش رو عملاً شروع کنیم”

به گفتۀ آقای بلیغ، ایتالیا تمویل مالی جاده میدان شهر تا بامیان را هم به عهده گرفته است. روبرتو کانتون، سفیر ایتالیا در افغانستان، هم در این مراسم گفت خوشحال است که کشورش با این پروژه که به گفته او ۹۲ میلیون یورو هزینه می‌برد، گامی در پیشرفت افغانستان برمی‌دارد.

دهلیز شرق – غرب ‘ افغانستان پس از شاهراه حلقوی این کشور که شهرهای اصلی افغانستان را به یکدیگر متصل می کند، از مهمترین جاده‌های افغانستان به شمار می‌رود.

دولت ایتالیا هزینه اسفالت بخشی از این جاده مهم و طولانی را از مرکز هرات تا ولسوالی چشت می‌پردازد.

چشت در ۱۷۰ کیلومتری شرق هرات موقعیت دارد.

جاده موسوم به “دهلیز شرق – غرب” افغانستان مجموعا ۷۲۰ کیلومتر طول دارد و دولت افغانستان می‌گوید که تکمیل این جاده از اولویت‌های اصلی آن است.

این جاده کابل پایتخت را از راه میدان‌شهر، بامیان، دایکندی و غور به شهر هرات در غرب افغانستان وصل می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟