موافقتنامه ترمیم سرک قندهار الی غزنی به امضاء رسید

  • انتشار: ۲۶ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 34476

موافقتنامه ترمیم سرک غزنی الی قندهار، میان اکلیل حکیمی وزیر مالیه و سرپرست بانک انکشاف آسیایی در حضور رهبران حکومت وحدت ملی به امضاء رسید. شاهراه کابل – هرات از سرک پرتردد در کشور است که به دلیل عدم حفاظت به شدت تخریب شده است.

ارگ ریاست جمهوری با انتشار بیانیه ای نوشته است “در حضور داشت محمد اشرف غنی رئیس جمهور، موافقتنامه های ترمیم سرک غزنی-قندهار، پروژه احداث سرک قیصار – درۀ بوم و لین انتقال برق ۲۲۰ کیلوولت از کابل الی ننگرهار و کنر؛ میان اکلیل حکیمی وزیر مالیه و سرپرست بانک انکشاف آسیایی به امضأ رسید.

شاهراه کابل و قندهار یکی از محورهای کلیدی رفت و آمد و همچنین تجارت و ترانزیت در کشور به حساب می رود، اما فعالیت های گسترده مخالفین مسلح در این مسیر، تخریب های گسترده ای که صورت گرفته و همچنین عدم بازسازی آن، این شاهراه را در آستانه تخریب کامل قرار داده است.

با این حال مسولان می گویند شاهراه کابل – قندهار در مربوطات ولایت های میدان وردک و زابل نیز وضعیت مشابه دارند و اکثر پل و پلچک های که در مربوطات این دو ولایت در مسیر شاهراه واقع شده اند بر اثر انفجار ماین های کنار جاده تخریب شده است.

گفته می شود: تخریب این شاهراه ها ضمن اینکه زیان های مالی برای مردم به بار آورده است باعث افزایش آمار رویداد های ترافیکی شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟