قانونی: دامن زدن به گذشته هیچ کمکی به آینده ی افغانستان نمی کند

  • انتشار: ۴ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 31134

یونس قانونی رئیس سابق پارلمان در سمینار گرامیداشت برهان‌الدین ربانی رئیس فقید شورای عالی صلح این کشور اظهار داشت: رفتن به گذشته و دامن به زخم‌های آن هیچ کمکی به آینده افغانستان نمی‌کند.

محمد یونس قانونی از سران جهادی و رئیس سابق پارلمان افغانستان در سمینار گرامیداشت از برهان الدین ربانی رئیس فقید شورای عالی صلح و رئیس‌جمهور سابق این کشور تصریح کرد: رفتن به گذشته و دامن‌زدن به زخم‌های آن هیچ دردی را درمان نمی‌کند.

وی در این سمینار درباره تاثیرگذاری برهان‌الدین ربانی در سه دورۀ جهاد، مقاومت و سپس ایجاد نظام نوین در افغانستان صحبت کرد.

قانونی همچنین با اشاره به روابط پاکستان و افغانستان نیز خاطرنشان کرد که پاکستان در صبح پیروزی مجاهدین جنگ تازه‌ای را به افغانستان تحمیل کرد.

رئیس سابق پارلمان افغانستان در نقد بزرگان و اوضاع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی این کشور نیز گفت که رسوب در گذشته، عدم شجاعت عبور از گذشته و ساختن آینده با تفکر نو نشان می‌دهد که ما هنوز گروگان گذشته هستیم و قصد داریم نظم و فرصت‌های آینده را در گذشته اسیر و گروگان نگه داریم.

این اظهارات در حالی‌ مطرح می‌شود که بار دیگر مخالفت‌های سیاسی حزب جمعیت اسلامی و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار افزایش یافته است.

گلبدین حکمتیار چندی پیش احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان را وابسته به سازمان اطلاعات پاکستان دانسته بود.

حزب جمعیت اسلامی نیز اظهارات حکمتیار را عقده‌گشایی وی اعلام کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟