قاتل دختر 6 ساله افغانستانی در ایران اعدام می شود

  • انتشار: ۱۸ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 31659

یک مقام قضایی ایران گفته است، پرونده نوجوان ایرانی قاتل دختر خردسال افغانستانی برای اجرای حکم تعیین وقت شده است، وی به زودی اعدام خواهد شد.

به گزارش رسانه های ایرانی، غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری تهران با بیان اینکه پرونده قاتل ستایش برای اجرای حکم تعیین وقت شده است زمان اجرا را اواخر ماه میزان اعلام کرد.

غلامحسین اسماعیلی گفت: با توجه به انجام استیذان پرونده برای اجرای حکم ارسال شد.

وی افزود: در حال حاضر پرونده در مرحله اجرای حکم تعیین وقت شده است.

رئیس دادگستری تهران در خصوص زمان اجرای حکم گفت: اواخر میزان حکم صادره برای قاتل ستایش قریشی اجرا می شود.

سال گذشته گزارشی مبنی بر وقوع قتل یک دختربچه ۶ساله افغانستانی در روستای خیرآباد ورامین ایران تحویل مراجع قضایی شد. گزارش حاکی از آن بود که ستایش قریشی که به‌گفته پدر او برای خرید از منزل خارج شده، دیگر به خانه بازنگشته است.

در تحقیقات اولیه مشخص شد که پسر ۱۷ساله همسایه که دچار وسوسه شیطانی شده بود، او را ربوده و پس از تجاوز به قتل رسانده بود.

با اعلام این گزارش، دادستانی ورامین بر رسیدگی ویژه و خارج از نوبت پرونده تأکید کرد و رسیدگی به این پرونده به‌طور ویژه و خارج از نوبت در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت تا اینکه پس از صدور قرارمجرمیت و کیفرخواست، شعبه هفتم دادگاه کیفری یک تهران، قاتل ستایش را بابت ارتکاب قتل به قصاص، تجاوز به‌عنف به اعدام و بابت جنایت بر میت به دیه محکوم کرد و این حکم در شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور تأیید شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟