فقر و بیکاری علل گرایش برخی جوانان افغانستانی به داعش است

  • انتشار: ۱۹ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 6090

خبرگزاری اطلس ـ محمد علی اخلاقی نماینده مردم غزنی در پارلمان گفت: متأسفانه این اوخر ناامنی در ولایت های مختلف افغانستان افزایش پیدا کرده است و علاوه بر ولایت های جنوبی، ولایت های شمالی نیز ناامن است.

وی گفت: ظهور یک گروه تروریستی جدید در افغانستان به نام داعش که به هیچ یک از ارزشهای انسانی پایبندی ندارند برای افغانستنان می تواند بسیار خطرناک باشد و اگر دولت برنامه ای برای مهار آن نداشته باشد می توانند امنیت را بیش از پیش به چالش بکشانند.

این نماینده پارلمان افزود: جذب شدن جوانان و مردم افغانستان به گروه های تروریستی عوامل مختلفی دارد که یکی از آنها فقر و بیکاری است.

وی اظهار داشت: وقتی فقر و بیکاری در جامعه وجود داشته باشد گروه های تروریبستی می توانند آنها را جذب کنند و متاسفانه این عامل در کشور در حال گسترش است.

نماینده مردم غزنی در پارلمان عنوان کرد: طبیعی است که برخی سازمان های اطلاعاتی کشورهای منطقه نمی خواهند امنیت در افغانستان برقرار شود و لذا افغانستان را به میدان جنگ نیابتی تبدیل می کنند.

وی گفت: یک نوع جنگ اطلاعاتی در افغانستان وجود دارد و علاوه بر آن گروه های تروریستی که در داخل افغانستان فعالیت دارند توسط خارجی ها حمایت و سازماندهی می شوند.

نماینده مردم غزنی در پارلمان افزود: قطعا در داخل افغانستان و حتی در ساختار های سیاسی و امنیتی نیز کسانی وجود دارند که به نحوی مدافع منافع اطلاعاتی خارجی ها هستند.

وی اظهار داشت: ما بارها گفتیم که دولت وحدت ملی در قدم اول باید هماهنگی داخلی داشته باشد و عزم و اراده ای جدی در مبارزه با تروریسم از خود بروز دهد. همچنین دولت به یک خانه تکانی جدی نیاز دارد تا کسانی که در ساختارهای دولتی هستند و از قدرت خود سوء استفاده می کنند برکنار شوند.

این نماینده پارلمان گفت: بحث مهم دیگر این است که دولت باید در سیاست خارجی خطوط اساسی و خط مشی درستی داشته باشد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟