فعالیت شرکت ترانسپورتی احمدشاه ابدالی در هرات به دلیل عدم رعایت قوانین ترافیکی متوقف شد

  • انتشار: ۱ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 16373

پس از حادثه مرگبار تصادف یکی از بس های شرکت مسافربری احمدشاه ابدالی در غرب کشور و کشته و زخمی شده ده ها تن در نتیجه این حادثه، امروز اعضای شورای ولایتی هرات فعالیت این شرکت ترانسپورتی را به دلیل رویداد مرگبار چند روز گذشته، متوقف کرده است.

این شورا در جلسه روز سه شنبه فیصله کرده است که این شرکت باید بر تعداد درایوران خود بیفزاید و از استفاده از درایوران معتاد به مواد مخدر نیز جلوگیری کند.

مقامات شورای ولایتی هرات گفته اند که این شرکت باید رضایت بازماندگان حادثه چند روز گذشته را نیز جلب کند.

سه روز پیش یک موتر مسافربری متعلق به شرکت ترانسپورتی احمد شاه ابدالی در مسیر شاهراه قندهار- هرات دچار سانحه شد که نزدیک به ۱۸ نفر کشته و شماری نیز زخمی شدند.

بیشتر کشته شدگان و زخمی های این رویداد، مربوط به شهر محله جبرییل شهر هرات بودند.

نجیب الله محبی عضو شورای ولایتی هرات می‌گوید که در پی شکایات مردم و افزایش آمار تلفات انسانی مسافران، شورای ولایتی هرات مدتی پیش، مسوولان شرکت های مسافربری را فراخوانده و در مورد رعایت موارد ایمنی به آن‌ها هشدار داده بود.

آقای محبی گفت که متاسفانه شرکت های ترانسپورتی این هشدارها را جدی نگرفته اند.

اقای محبی گفت که شورای ولایتی هرات تصمیم گرفته تا دروازه شرکت مسافربری احمدشاه ابدالی را در پی حادثه اخیر مسدود کند. او همچنان تاکید کرد که اداره‌های دولتی به دلیل بروکراسی و همچنان فساد، توانایی مسدود ساختن این شرکت را در کوتاه مدت نداشتند.

در همین حال شماری از باشندگان هرات می گویند که شرکت های مسافرتی معمولا درایورانی را استخدام کرده اند که اصول ترافیکی را رعایت نمی کنند.

به گفته این باشندگان این اقدام شورای ولایتی یک اقدام مناسب برای این شرکت ها است تا پس از این به مسایل ایمنی بیشتر توجه کنند.

این برای چندمین بار است که بس های این شرکت و تعداد دیگری از شرکت های ترانسپورتی به دلیل عدم رعایت قوانین ترافیکی با حادثه های گوناگون روبرو می شود که در نتیجه این حوادث صدها تن تاکنون جانشان را از دست داده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟