فروش سلاح قطعه خاص پولیس بلخ به طالبان

  • انتشار: ۷ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 18663

یکی از اعضای شورای ولایتی بلخ می گوید بعضی از افراد قطعه خاص پولیس سلاح به طالبان می فروشد. وی اضافه می کند که طالبان در ایجاد ناامنی در این ولایت و حملات بر نیروهای امنیتی از سلاح‌های قطعه خاص پولیس قوماندانی امنیه بلخ استفاده می‌کنند.

ذبیح الله کاکر یک عضو شورای ولایتی بلخ به رادیو آزادی گفته است که بیش از ۱۰۲ میل سلاح قطعه خاص پولیس قوماندانی امنیه بلخ ناپدید شده و گفته می‌شود که سلاح‌های یاد شده به مخالفین مسلح دولت در این ولایت به فروش رسیده‌اند.

کاکر گفت که حدود دو ماه پیش نیز جنگجویان مخالف مسلح دولت با استفاده از سلاح دولتی بر نیروهای امنیت ملی در ولسوالی چتمال حمله کردند که در نتیجه آن یک سرباز امنیت ملی توسط طالبان کشته شد.

وی گفت که در این حمله، طالبان از سلاح قطعه پولیس خاص بلخ استفاده کرده بودند.

اعضای شورای ولایتی با ابراز نگرانی در مورد عدم نگهداری درست تجهیزات نظامی توسط ارگان‌های امنیتی بلخ می‌گویند، باید کسانی‌که در قسمت فروش سلاح دولتی به مخالفین مسلح دولت دست دارند شناسایی و مجازات شوند.

ذبیح الله کاکر می‌گوید که فروش سلاح دولتی به مخالفین مسلح خیانت ملی است و باید عاملین آن از چنگ قانون فرار نکنند.

با این حال قوماندانی امنیه بلخ با تائید این موضوع می‌گوید که عامل قضیه فروش سلاح قطعه خاص پولیس بلخ را دستگیر کرده و اکنون تحت نظارت و تحقیق قرار دارد.

این برای چندمین بار که گزارش هایی مبنی بر فروش سلاح به مخالفین مسلح و گروه های تروریستی به نشر می رسد. پیش از این نیز بار‌ها در سایر ولایت های افغانستان نیروهای امنیتی و کارکنان ارگان‌های مختلف امنیتی بخصوص پولیس محلی به فروش سلاح‌های دولتی به مخالفین مسلح دولت متهم شده‌اند، اما این نخستین باریست که نیروهای قطعه خاص پولیس بلخ از سوی شورای ولایتی به دست داشتن در فروش سلاح دولتی به طالبان مسلح متهم شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟