فرهمند: خاموشی «ارگ» در قبال تنش های مجلس به معنای دامن زدن به تفرقه قومی است

  • انتشار: ۳۱ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 62158

«عنایت‌الله بابر فرهمند» معاون اول داکتر عبدالله در انتخابات آینده ریاست جمهوری ضمن انتقاد از خاموشی رییس جمهور غنی در قبال تنش به میان آمده در مجلس نمایندگان، این خاموشی را ریختن هیزم در آتش تفرقه قومی عنوان کرد.

فرهمند اظهار داشت: «بى‌تفاوتى داكتر اشرف غنى احمدزى به عنوان رئيس قواى سه گانه دولت در پيوند به اختلافات بوجود آمده در خانه ملت نه تنها به شأن و جايگاه رياست جمهورى زيبنده نيست بلكه به معناى ريختن هيزم به آتش تفرقه قومى و گروهى تلقى می‌گردد.»

او افزوده: رئيس جمهورى نبايد ماهى مراد خود را در گرداب اختلافات نمايندگان ملت بجويد. وى به عنوان زعيم ملت وظيفه داشت در نخستين ساعات بروز اختلاف نظر در ميان اعضاى ولسى جرگه هئيت با صلاحيتى را تحت رياست وزير امور پارلمانى مؤظف و موضوع را به اسرع وقت حل و فصل نمايد.

به بیان وی، اين تماشاى معنى دار ارگ نشاندهنده ضعف مديريتى و علاقه مفرط ارگ نشينان نسبت به اوج چنين اختلافات ملى است. تاريخ گواه اين چنين سياست‌هاى ناكام و ناروا خواهد بود. ملت افغانستان واحد و يكپارچه باقى خواهد ماند، اما تفرقه افگنان روسياه تاريخ خواهند شد.

گفتنی است، پس از انتخاب میر رحمان رحمانی به حیث رییس مجلس نمایندگان، شماری از نمایندگان، مخالفت شان را با این انتخاب اعلام کرده و از چهار روز بدین سو تنش‌های جدی میان نمایندگان جریان دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟