فرهاد عظیمی: داکتر عبدالله در بر آورده کردن وعده هایش ناکام بوده است

  • انتشار: ۵ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 16466

فرهاد عظیمی نماینده پارلمان و از نزدیکان عطا محمد نور والی بلخ در واکنش به گفتگوهای روز های گذشته عطا محمد نور و اشرف غنی، می گوید داکتر عبدالله در موقف حکومتی اش به عنوان رئیس اجرایی ناکام بوده است و همین باعث شده است تا آقای نور به نمایندگی از جمعیت مسئولیت گفتگو را بر دوش بگیرد.

فرهاد عظیمی عضو پارلمان و یکی از افراد نزدیک به سرپرست ولایت بلخ می‌گوید، بحث غیر متمرکز شدن نظام و تطبیق توافق‌نامه سیاسی یکی از خواست‌های جمعیت اسلامی است و این موضوع بخشی از گفتگو‌ها میان رئیس جمهور و عطا محمد نور را تشکیل می‌دهد.

به گفته آقای عظیمی، عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ پس از آن به نمایندگی از جمعیت اسلامی مسئولیت گفت‌وگو با رئیس جمهور را بر دوش گرفت که به گفته وی وعده‌های رئیس اجرائیه حکومت به مردم و جمعیت اسلامی به جای نرسید. ”

عظیمی می گوید؛ بلی صد درصد ایشان (داکتر عبدالله) ناکام بوده و فشار‌های مردم و تک روی‌های حکومت باعث شد که جمعیت اسلامی در این مسئله تصمیم بگیرد و شما می‌دانید که در این اواخر وضعیت امنیتی ساحات تحت نفوذ همفکر‌ها و همسو‌های جمعیت اسلامی به وخامت می‌گراید و همچنان بازی‌های منطقه‌یی باعث شده که جمعیت اسلامی نگرانی احساس کند و قبلاً رئیس اجرائیه در این باره در جریان گذاشته شده بود ولی متأسفانه نتیجه ملموسی به دست نیامد و جمعیت این تصمیم را گرفت.”

اخیراً گزارش‌ها می‌رساند که عطا محمد نور به نمایندگی از جمعیت اسلامی وارد گفت‌وگو با ارگ شده و در این گفت‌وگو‌ها برخی توافقاتی نیز حاصل شده‌است.

اما در روز‌های گذشته برخی چهره‌های جمعیت اسلامی گفته اند که عطا محمد نور نمی‌تواند در این گفت‌وگو‌ها از این حزب نمایندگی کند.

اما فرهاد عظیمی یکی از افراد نزدیک به آقای نور می‌گوید، با مخالفت برخی اعضای حزب جمعیت اسلامی گفت‌وگو‌ها بطی شده اما توقف نیافته است.

در همین حال سید آقا فاضل سانچارکی یکی از مشاوران رئیس اجرائیه گفته است که، عطا محمد نور روی مسایل شخصی با رئیس جمهور گفت‌وگو کرده‌است.

آقای سانچارکی می‌گوید، مسئول گفت‌وگو در باره تطبیق توافق‌نامه سیاسی با رئیس جمهور، عبدالله عبدالله است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟