فرمانده گارنیزیون کابل به برگزارکنندگان مراسم گرامیداشت سالروز ترور احمدشاه مسعود هشدار داد

  • انتشار: ۱۷ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15551

جنرال گل‌نبی احمدزی فرمانده عمومی گارنیزیون کابل، به برگزار کنندگان مراسم بزرگداشت از احمدشاه مسعود فرمانده جهادی پیشین، در مورد چگونگی تجلیل از پانزدهمین سالروز ترور وی هشدار داده می‌گوید که گزارش‌های استخباراتی نشان می‌دهد که تروریستان قصد دارند تا در میان جمعیت هواداران آقای مسعود داخل شده و دست به حمله تروریستی بزنند.

گل‌نبی احمدزی در بیانیه‌ای می‌گوید: «به اساس اطلاعات و گزارش‌های استخباراتی واصله از منابع معتبر، تحرکات دشمن روز افزون بوده سعی دارند بداخل اجتماعات راه پیمایی‌ها از طریق افراد و وسایط تنظیم شده داخل گردیده و اعمال تروریستی را انجام دهند.»

فرمانده گارنیزیون کابل می‌افزاید که این گزارش‌های استخباراتی را با مسوولان بیناد احمدشاه مسعود در میان گذاشته‌اند. این اظهارات در حالی بیان می‌شود که قرار است فردا (پنجشنبه) از پانزدهمین سالروز ترور احمدشاه مسعود توسط هوادارانش در کابل و برخی از ولایات دیگر تجلیل شود.

گل‌نبی احمدزی تاکید کرده که باید از راه‌پیمایی‌های غیر برنامه‌ریزی شده و تنظیم قطارهای وسایط برای گشت‌و‌گذار در داخل شهر بدلیل هشدارهای امنیتی خودداری شود. او همچنین می‌گوید که دولت افغانستان برای گرامیداشت از روز ترور احمدشاه مسعود آمادگی‌های لازم را گرفته و هوادارانش نباید با نصب شعارهایی در موترهای‌شان در داخل شهر رفت و آمد کنند.

همه ساله از هجدهم سنبله به عنوان هفته «شهید» و روز قتل احمدشاه مسعود در افغانستان تجلیل می‌شود. این روز در سراسر این کشور تعطیلی عمومی است.

در سال‌های گذشته در این روز شماری از هواداران احمدشاه مسعود مسلحانه در داخل شهرها به ویژه کابل با تنظیم‌ قطارهایی رفت و آمد کرده و در مواردی باعث آزار و اذیت مردم و همچنین درگیری‌های مسلحانه نیز شده‌اند.

امسال برگزارکنندگان مراسم تجلیل از پانزدهمین سالروز ترور احمدشاه مسعود تلاش دارند تا به فرهنگ زورگویی و خودنمایی خاتمه داده و با راه‌اندازی برنامه‌های دیگری از جمله حشر عمومی برای پاک‌کاری شهر و اهدای خون به بیماران و زخمیان نیازمند هجدهم سنبله را متفاوت‌تر از سال‌های گذشته تجلیل کنند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟