فرمانده پولیس ولایت قندهار به ارتکاب شکنجه متهم شد

  • انتشار: ۲۳ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 22272

کمیته منع شکنجه سازمان ملل متحد با نشر گزارشی، جنرال عبدالرازق، فرمانده پولیس ولایت قندهار را به ارتکاب شکنجه متهم کرده است.

این کمیته اعلام کرده که در ساحه تحت فرماندهی عبدالرازق، افراد به گونه‌ی وحشتناک شکنجه می‌شوند و از دولت افغانستان خواسته است که مانع شکنجه‌های مکرر و سیستماتیک این فرمانده پولیس شود.

ینس مودویک، مسئول کمیته ضد شکنجه سازمان ملل متحد گفته است که خفه کردن، ضربه زدن به اعضای تناسلی و بیضه‌ها، فشار دادن بطن توسط آبپاش‌های قوی و شوک دادن برقی از مواردی اند که در قندهار صورت می‌گیرند.

آقای مودویک، روز گذشه در مقر کمیته ضد شکنجه سازمان ملل متحد در سوئیس، فرهنگ معافیت را  یک مشکل جدی در افغانستان عنوان کرده و گفته است که در اکثر موارد مقام‌های دولتی مرتکب شکنجه و تخطی‌های دیگر می‌شوند اما مورد پیگرد قرار نمی‌گیرند.

مسئول کمیته ضد شکنجه سازمان ملل از حکومت افغانستان خواسته تا موضوع تخطی‌های جنرال رزاق را به گونه‌ای جدی پیگیری کند.

در همین حال، نجیب الله آزاد، معاون سخنگوی ریاست جمهوری گفته است که اتهام‌ها علیه فرمانده پولیس قندهار در خصوص سرپیچی از قوانین تا آخر هفته جاری بررسی می‌شود و رییس جمهور نیز دستور رسیدگی به اتهام را داده است.

فرمانده پولیس قندهار روز گذشته اتهام‌های وارده از سوی ملل متحد را رد کرد و گفت که در مورد این اتهام هیچ مدرکی و جود ندارد.

فرمانده پولیس قندهار در حالی به بد رفتاری و اعمال شکنجه متهم می‌شود که سازمان ملل متحد دو هفته پیش در گزارش سالانه‌اش از موجودیت شکنجه در بازداشت‌گاه‌ها و توقیف خانه‌های پولیس و امنیت ملی افغانستان هشدار داده بود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟