فرمانده پولیس «سنگین» به جرم همکاری با طالبان دستگیر شد

  • انتشار: ۱۰ حوت ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 12439

مقام های امنیتی ولایت هلمند می گویند که سرپرست فرماندهی پولیس ولسوالی سنگین این ولایت را به همراه ۳۰ مامور پولیس به اتهام خیانت دستگیر کرده اند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جمهور، عبدالرحمان سرجنگ فرمانده پولیس ولایت هلمند به رسانه ها گفته است که نیروهای امنیتی افغان سارمن محمد نبی سرپرست فرماندهی پولیس ولسوالی سنگین را به اتهام خیانت دستگیر کرده اند.

به گفته ی وی؛ محمد داوود فرمانده پولیس ولسوالی سنگین پیش از این زخمی شده بود و سارمن محمد نبی سرپرستی فرماندهی را به عهده داشت.

وی خاطر نشان ساخت که دستگیرشده‌گان به قول اردوی هلمند منتقل شده و تحقیقات از آنان جریان دارد.

فرمانده پولیس ولایت هلمند درباره ی این که سرپرست فرماندهی پولیس هلمند و ۳۰ مامور دیگر پولیس به کدام خیانت و یا هم خیانت ها متهم شده اند معلوماتی نداده است.

اما یک مقام ارشد ارتش ملی در ولایت هلمند که نخواسته است نامش گرفته شود، به خبرگزاری رویترز گفته است که نیروهای ارتش ملی و مشاوران امریکایی بر این افراد پولیس مشکوک شده بودند که اسلحه و مهمات خود را به طالبان می دهند و در نظر داشتند که تدریجاً ولسوالی را به شورشیان تسلیم کنند.

این گفته ها در حالی مطرح می شود که ولسوالی سنگین ولایت هلمند از چهار ماه به اینسو شاهد نبرد های سنگینی بوده است که کم از کم دوبار میان نیروهای دولتی و طالبان دست به دست شده است.

اکمالات نیروهای مستقر در ولسوالی سنگین از طریق هوا صورت می گیرد زیرا راه زمینی منتهی به این ولسوالی به دلیل تهدیدات امنیتی مسدود است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟