فرمانده ناتو: داعش در حال جذب نیرو در افغانستان و پاکستان است

  • انتشار: ۲۷ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 2657
داعش

جنرال جان کمپبل، قوماندان عمومی نیروهای ناتو در افغانستان می گوید که بر اساس گزارش های رسیده، گروه دولت اسلامی (داعش) در حال جذب سرباز برای تقویت نیروی خود در افغانستان و پاکستان است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از بخدی، این مقام نظامی ناتو گفته، گزارش هایی وجود دارند که برخی ها در افغانستان و پاکستان به گونه علنی شبنامه پخش کرده و تلاش می کنند تا افراد جدید را به صفوف گروه دولت اسلامی جذب کنند.

جان کمپبل در گفتگو با “آرمی تایمز” گفته است که: “من گزارش ها مبنی بر جلب و جذب جوانان به گروه داعش را دیده ام. ما این موضوع را به گونه دقیق بررسی می کنیم تا از صحت موضوع اطمینان حاصل کنیم.”

گروه تندرو دولت اسلامی در سوریه و عراق شکل گرفت و اکنون بیم آن می رود که افراد وابسته به این گروه در افغانستان و پاکستان نفوذ کرده باشد.
به تازگی گزارش هایی از ولایت های غزنی، زابل، سرپل، هلمند و فراه وجود دارد که افراد وابسته به این گروه، با پرچم های سیاه در این ساحات دیده شده است.
از سویی هم ظفر شریف، ولسوال ولسوالی جاغوری در ولایت غزنی از حضور بیش از ۷۰۰ خانواده خارجی مسلح در اطراف این ولسوالی خبر داده است.

زمزمه ها از حضور افراد داعش در برخی ساحات افغانستان باعث نگرانی شدید مردم کشور شده است.

در همین حال قوماندان عمومی ناتو در افغانستان گفته است، گروهی که در شرق میانه بنام داعش از آن یاد می شود، هیچ پیامی ندارد که در میان مردم افغانستان تاثیر گذار باشد.

جنرال کمپبل گفت: “من ارایه معلومات استخباراتی به همکارانم را از اولویت ها می دانم، اما اگر صادقانه بگویم تا حال معلومات دقیق و همه جانبه در دسترس ما قرار نگرفته است.”

او همچنان گفت، اهداف و نظریات طالبان که به ملاعمر وفادر هستند، با گروه داعش متفاوت است، به گفته کمپبل اما برخی از جنگجویان از اینکه چندین سال است رهبرشان را ندیده ناراضی هستند و می خواهند راه دیگر را انتخاب کنند.

وزارت امور داخله افغانستان اما حضور گروه داعش در برخی نقاط کشور را رد کرده است.

صدیق صدیقی، سخنگوی این وزارت به رسانه ها گفته است که بر اساس معلومات استخباراتی، جنگجویان طالبان و شبکه حقانی به نام داعش در نقاط مختلف کشور فعالیت می کنند.

آقای صدیقی از مردم افغانستان خواسته که تحت تاثیر تبلیغات قرار نگیرند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟