فرمانده ارتش پاکستان در گفتگو با رئیس جمهور غنی: اتهام زنی به پاکستان را خاتمه دهید

  • انتشار: ۲۷ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 17055

جنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان شب گذشته و در دومین تماس تلیفونی خود با رئیس جمهور اشرف غنی در یک ماه اخیر، با اشاره به حملات تروریستی متعدد چند روز گذشته در این کشور، از افغانستان خواست تا به اتهام زنی علیه پاکستان خاتمه دهد.

در بیانیه ای که ارتش پاکستان درباره تماس تلفن جنرال ‘قمر جاوید باجوا’ با ‘اشرف غنی’ صادر کرده، آمده است: فرمانده ارتش پاکستان تاکید کرد که اتهام زنی میان دو کشور تنها موجب تقویت دشمنان صلح و آرامش در منطقه می شود.

جنرال باجوا در این تماس تلیفونی خواستار ایجاد یک مکانیسم قوی برای کنترل مرزهای میان افغانستان و پاکستان و تقویت همکاری های امنیتی میان دو کشور برای پایان دادن به تردد تروریست ها در مرزهای دو کشور شد.

براساس این بیانیه، فرمانده ارتش پاکستان همچنین ضمن ابراز تاسف و اعلام همدردی با ملت افغانستان در پی کشته شدن تعدادی از مردم در حوادث تروریستی اخیر در کابل،قندهار و هلمند بر تعهد پاکستان برای همکاری با دولت و مردم افغانستان برای مبارزه بدون تبعیض با تمام گروه های تروریستی و از بین بردن مخفیگاه ها و پناهگاه های تمام تروریست ها تاکید کرد.

در هفته گذشته وقوع دو انفجار انتحاری در نزیکی الحاقیه پارلمان در و حملات تروریستی در قندهار دهها کشته برجای گذاشت و به دنبال آن، مقامات کابل بار دیگر مدعی شدند که تروریست ها مخفی گاه های امن در مناطق قبایلی پاکستان در آن سوی مرز افغانستان دارند و هر وقت که بخواهند، وارد افغانستان می شوند و دست به حملات تروریستی می زنند زیرا پاکستان آنها را آزاد گذاشته است.

آمریکا مدعی است پاکستان با گروه های تروریستی نظیر ‘لشگر طیبه’ و ‘شبکه حقانی’ بطور جدی برخورد نمی کند. این گروه های تروریستی ضربه های زیادی به نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان وارد کرده اند.

نفیس زکریا سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز جمعه گذشته، ضمن رد ادعاهای کابل و واشنگتن، تاکید کرده است که پاکستان خود را کاملا متعهد به تلاش برای صلح و امنیت افغانستان می داند.

در همین حال، در روز های گذشته جمع زیادی از مردم مقابل سفارت پاکستان در کابل و کنسولگری پاکستان در هرات، دست به تظاهرات زدند و پاکستان را متهم به انجام فعالیت های جاسوسی و حمایت از تروریسم در افغانستان کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟