فرماندهی نیروهای ناتو و آمریکایی به جنرال اسکات میلر سپرده خواهد شد

  • انتشار: ۱۰ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثسیاست
  • شناسه مطلب: 46781

گفته می شود که قرار است فرماندهی نیروهای ناتو و آمریکایی مستقر در افغانستان از جنرال جان نیکلسون به جنرال اسکات میلر سپرده شود.

منابع می گویند که قرار است فردا (یکشنبه) فرماندهی نیروهای ناتو و آمریکایی از یک جنرال آمریکایی به یکی دیگر از آنها سپرده شود.

جنرال جان نیکلسون که در 17 سال گذشته به عنوان هشتمین فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان ایفای وظیفه می کرد، باید مقام خود را به جنرال اسکات میلر بسپارد.

اسکات میلر نهمین فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان طی ۱۷ سال گذشته از آغاز جنگ در این کشور و نخستین فرماندهی است که دولت دونالد ترامپ برگزیده است.

جنرال میلر که گفته شده یکی از برجسته‌ترین فرماندهان ارتش آمریکاست و پیش از این رهبری ستاد مرکزی نیروهای ویژه این کشور برای مبارزه سری با مظنونان تروریستی بین‌المللی را بر عهده دارد، قرار است فردا جانشین جنرال جان نیکلسون ‌شود که بیش از دو سال در این پست قرار داشت و بدین لحاظ رکوردار بیشترین حضور در مقام فرماندهی نیروهای آمریکا در افغانستان را کسب کرده بود.

در همین حال، انتصاب فرمانده جدید برای نیروهای آمریکایی زمانی روی می‌دهد که نتایج فعالیت‌های نیروهای آمریکایی برای مبارزه با طالبان در چند سال اخیر با انتقادهای فراوان روبه‌رو بوده است.

از زمان لشکرکشی نیروهی ائتلافی به افغانستان در سال ۲۰۰۱ بیش از ۲۴۰۰ نیروی ارتش آمریکا در این افغانستان کشته شده‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟