فرقه عملیات خاص ارتش به قول اردو ارتقا پیدا کرد

  • انتشار: ۳۰ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 29237

براساس حکم رییس‌جمهور غنی فرقه‌ی عملیات خاص ارتش دیروز (یک‎شنبه، ۲۹ اسد) به قول‌اردو ارتقا کرد و تورن جنرال بسم‌الله وزیری فرمانده این قول‌اردو تعیین شد.

مراسم ارتقای فرقه‌ی عملیات‌های خاص با حضور مقام‌های بلندپایه‌ی دولتی در مقر این قول‌اردو در کابل برگزار شد.

شمار کماندوهای ارتش در حال حاضر حدود ۱۲ هزار تن است که پس از این شمار آنان به ۳۶ هزار تن خواهد رسید. کماندوهای ارتش افغانستان به‌صورت حرفه‌یی و طولانی آموزش می‌بینند. بسیاری از جنرالان ناتو کماندوهای ارتش کشور را یک نیروی «بیمانند در سطح منطقه» می‌خوانند.

کماندوها اجرای ۷۰ درصد عملیات نظامی ارتش علیه گروه‌های شورشی را به عهده دارند.

رییس‌جمهور در این مراسم خطاب به کماندوهای ارتش گفت: «شما کماندوهای افغانستان، پاسداران قانون اساسی و حراست‌کننده‌ی نوامیس ملی کشور هستید. شما عقب‌نشینی نکردید، بلکه دشمن را مجبور به عقب‌نشینی نمودید.»

آقای غنی افزود که معنای ارتقای این است که نیروی‌تان دوچند می‌شود و چندین بار موفق‌تر می‌شود و در قلب دشمن ترس و رعب ایجاد می‌کنید.

او به دشمان افغانستان نیز پیامی فرستاد: «به دشمنان افغانستان پیام ما این است که یا تسلیم شوید، یا قطعات کماندو شما را مجبور به تسلیم شدن می‌کند.»

آقای غنی با تاکید براین‌که از این قول‌اردو هیچ‌کسی استفاده‌ی تاکتیکی نخواهد کرد، گفت که نیروهای کماندو یک قوای خاص است که پس از انجام جنگ و شکست دشمن، باید دوباره به مرحله‌ی تعلیمی خود برگردد.

در همین حال، برخی از تحلیلگران نظامی به این باور اند که افزایش شمار نیروهای کوماندو، سبب موفقیت حکومت افغانستان در جبهات جنگ خواهد شد.ف

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟