فرزند حکمتیار در رأس هیئتی وارد کابل شده است

  • انتشار: ۱۶ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 13590

گزارش ها می رساند که حبیب الرحمان فرزند گلبدین حکمتیار به همراه هیئتی از حزب اسلامی وارد کابل شده است.

سرپرستی این هیئت مذاکره کننده ی حزب اسلامی را امین کریم بر عهده دارد.

جمهور نیوز در خبری پشتو نوشت که این هیئت برای مذاکره با شورای عالی صلح در مورد دو ماده از توافقنامه که توسط گلبدین حکمتیار تغییر کرده بود وارد کابل شدند.

برخی از منابع نزدیک به حزب اسلامی می‌گویند: این هیئت به منظور مذاکرات با دولت افغانستان در مورد حذف نام گلبدین حکمتیار از فهرست سیاه سازمان ملل متحد وارد کابل شده‌اند.

پیش از این نیز مولوی عبدالخبیر اوچقون گفته بود “در موافقتنامه طوری آمده که بعد از امضا شدن سند، پروسه خارج کردن نام‌ها از فهرست سیاه آغاز می‌شود. این وعده را جامعه بین‌المللی، شورای امنیت ملی، اتحادیه اروپا و هم ایالات متحده امریکا سپرده‌است.”

از سوی دیگر برخی منابع در شورای عالی صلح افغانستان اظهار داشتند: به محض امضای توافقنامه صلح توسط گلبدین حکمتیار نام او از فهرست سیاه حذف خواهد شد.

محمد حکیم حکیم معاون و سرپرست حزب اسلامی حکمتیار پیش از سفر حبیب‌الرحمان به کابل با اشاره به موارد اختلافی بین این حزب و دولت افغانستان گفت بود که باید برای خروج نیروهای خارجی از این کشور یک جدول زمانی تعیین شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر هنوز هم مسائلی وجود دارد که در مورد آن توافقی میان حزب اسلامی و دولت افغانستان صورت نگرفته است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟