فارن پالیسی: وزاری خارجه ایران و آمریکا دیدار خواهند کرد

  • انتشار: ۲۵ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 30625

فارن پالیسی گزارش داده است که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا پس از تلاش دولت ترامپ برای لغو توافق هسته‌ای برای اولین بار با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران دیدار خواهد کرد.

به گزارش فارن پالیسی، چند منبع دیپلماتیک اعلام کردند رکس تیلرسون، این هفته برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای با وزیر خارجه ایران و نماینده های دیگر قدرت‌های هسته‌ای شرکت خواهد کرد. این اولین بار است که یک نماینده ارشد دولت ترامپ با همتای ایرانی خود دیدار می‌کند.

این اقدام تقریبا یک ماه قبل از برنامه ترامپ برای تصمیم گیری درباره تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای سال  و اعلام آن به کنگره است که 2015 است که به برجام مشهور شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از اعلام تمدید تعلیق تحریم‌های ایران که در برجام ذکر شده، گفت ایران روح توافق را نقض کرده است.

هیثر نوئرت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد موضع این کشور در قبال توافق هسته ای اواسط اکتبر مشخص خواهد شد.

مذاکرات و رایزنی های واشنگتن و متحدان اروپایی در شرایطی بوده که دولت آمریکا باید تا ضرب الاجل 14 سپتامبر لغو تحریم های هسته‌ای ایران در چارچوب برجام را اعلام کند. دولت آمریکا همچنین باید تا 15 اکتبر به کنگره گزارش دهد که آیا ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته ای پایبند بوده است یا نه. این در حالی است که دولت ترامپ ظاهرا در حال بازنگری سیاست های خود در قبال ایران است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟