فارغ التحصیل کمپیوتر ساینس که یکی از اعضای اصلی داعش است، در کابل بازداشت شد

  • انتشار: ۱۳ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 37722

دانشجوی فارغ التحصیل از دانشکده کمپیوتر ساینس که فعالیت های بسیاری در عرصه سایبری داشته است، به عنوان یکی از طراحان اصلی حمله بر مسجد امام زمان در منطقه خیرخانه کابل، توسط نیروهای امنیت ملی بازداشت شد.

ریاست امنیت ملی اعلام کرده که دو نفر از کلیدی‌ترین سازماندهندگان حملات گروه موسوم به داعش را در کابل بازداشت کرده است.

ریاست امنیت ملی می گوید که عمر، مسئول نظامی داعش در کابل و احسان‌الله، مسئول جلب و جذب داعش در این شهر که در سازماندهی حملات به مساجد و امکان شیعه در کابل دست داشتند، در ماه دلو بازداشت شدند.

امنیت ملی می‌گوید که احسان‌الله و عمر “طراح اصلی حمله به مسجد امام زمان در خیرخانه کابل بوده و آنها دو مهاجم انتحاری به نام مستعار ابو زبیر خراسانی و ابو جندالله ازبکی را از ننگرهار تا نزدیکی این مسجد رساندند.

همچنین در ویدئویی که از اعترافات این افراد منتشر شده، یکی از بازداشت‌شدگان مشخصا چگونگی حمله به مسجد امام زمان در خیرخانه کابل را توضیح می‌دهد.

در حمله به مسجد امام زمان در سرطان سال جاری در منطقه خیرخانه در شمال شهر کابل بیش از ۲۰ غیرنظامی کشته و بیش از ۳۰ نفر زخمی شدند. این حمله حین برگزاری نماز جمعه رخ داده بود.

به اساس معلومات منبع، عمر فارغ‌التحصیل رشته کمپیوتر ساینس بوده و فعالیت‌های زیاد سایبری نیز داشته است.

بازداشت شدگان در اعترافات خود گفته‌اند که با رهبری گروه داعش خراسان در اچین ننگرهار در ارتباط بوده و توانستند دست کم ۲۰ نفر از دانشجویان و دیگر اعضای نسبتا تحصیل کرده جامعه را در کابل در نتیجه تبلیغ عضو گروه داعش بسازند.

امنیت ملی می گوید این افراد همچنین آشنایی زیادی با کابل داشته‌اند و اهداف مورد حمله داعش را در کابل تعیین می‌کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟