فاجعه انسانی در اوکراین

  • انتشار: ۲۱ دلو ۱۳۹۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 3059

سازمان ملل اعلام کرد درگیری ها طی هفته گذشته در شرق اوکراین، 263 کشته و 674 زخمی در بین مردم غیرنظامی برجای گذاشته و ضروری است تا آتش بس فوری برای کمک به ساکنین «دونباس» برقرار شود.

در جریان درگیری های نظامی ظرف هفته گذشته در شرق اوکراین حداقل 263 نفر از مردم غیرنظامی ساکن این مناطق کشته شده و تقریبا 700 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
طبق اطلاعات خبرگزاری « ایتارتاس »، این واقعیت تلخ در جدیدترین گزارش دفتر هماهنگ کننده مسائل انسانی سازمان ملل متحد در خصوص وضعیت در مناطق شرقی اوکراین آمده است. در این گزارش همچنین اعلام شده که تعداد کل قربانیان مناقشه نظامی در «دونباس» از آغاز تاکنون، به 5.5 هزار نفر رسیده و در این مدت نزدیک به 13 هزار نفر نیز زخمی شده اند.
در این گزارش یادآوری شده است: «از تاریخ 31 ژانویه الی 5 فوریه (16-11 بهمن ماه) در جریان درگیری های نظامی در شرق اوکراین دستکم 263 نفر از مردم غیرنظامی کشته و 674 نفر دیگر نیز مجروح شدند. ضمن اینکه از اواسط ماه آوریل سال 2014 ( بهار گذشته) که عملیات نظامی ارتش اوکراین در دونباس آغاز شده، تاکنون حداقل 5 هزار و 486 نفر، از جمله 56 کودک کشته شده اند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟