غنی: کشتن زنان نشانه ی ضعف دشمنان مردم افغانستان است

  • انتشار: ۲۷ قوس ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 16305

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور در واکنش به حمله مردان مسلح ناشناس به کارمندان زن میدان هوایی قندهار گفته است که این عمل نشانه ای زبونی و ضعف دشمنان مردم افغانستان است.

رییس جمهورغنی تاکید کرد که کشتار غیرنظامیان و به خصوص زنان در هیچ دین و آئینی توجیه ندارد.

این در حالیست که حوالی بامداد امروز (شنبه) ۵ کارمند زن میدان هوایی ولایت قندهار و یک راننده موتر حامل آنها از سوی افراد مسلح ناشناس کشته شدند.

به گفته مقام های محلی، زمانی که این بانوان به سوی میدان هوایی در حرکت بودند در ساحه ده خواجه از مربوطات حوزه چهارم امنیتی هدف تیراندازی افراد مسلح قرار گرفتند.

در همین حال ارگ ریاست جمهوری با انتشار خبرنامه ای گفته است که رییس جمهورغنی با آگاهی از این حادثه المناک شدیداً متاثر شده و ضمن محکوم نمودن این عمل وحشیانه، کشتار افراد ملکی بخصوص زنان را نشانهء زبونی و ضعف دشمنان مردم افغانستان دانست.

آقای غنی گفته که کشتار بی رحمانۀ زنانی که نان آور خانواده‎های شان بودند، در هیچ دین و آئینی توجیه ندارد.

او تاکید کرده که دشمنان افغانستان با این عمل وحشیانه شان یک ‎بار دیگر ثابت ساختند که نه تنها در مقابل ارزش‎های اسلامی و افغانی قرار دارند، بل‎که مانع ترقی و پیشرفت افغانستان نیز می ‎باشند.

در خبرنامه آمده است که رییس جمهور به ‎خاطر پیگیری و مجازات عاملان این جنایت بزرگ، به ارگان‎های مربوطه هدایات لازم صادر کرد.

رییس جمهوری کشور مراتب همدردی و تسلیت عمیق خویش را به خانواده‎های قربانیان این حادثهء المناک ابراز کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟