غنی: ولایت بادغیس به ولایت مترقی مبدل خواهد شد

  • انتشار: ۴ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیاقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 45554

رییس‌جمهور اشرف غنی با سفر به ولایت بادغیس، پروژه برق وارداتی ترکمنستان به این ولایت را رسمآ افتتاح کرد. او در مراسم افتتاح این پروژه گفت که این ولایت با داشتن سرمایه های فراوان به خصوص سرمایه بشری، به ولایت مترقی مبدل خواهد شد.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای نوشته است، آقای غنی پیش از ظهر امروز(پنج‌شنبه) سب استیشن شهر قلعه‌نو مرکز ولایت بادغیس را طی مراسم رسمی افتتاح کرد.

رییس‌جمهور غنی هنگام افتتاح برق گفت که این پروژه حق مردم بادغیس است و فصل محرومیت بادغیس به پایان رسیده است. وی افزود که پس از این باید پروژهای زیادی در بادغیس افتتاح و عملی شود.

آقای غنی تأکید کرد که مردم بادغیس در جریان سال‌های اخیر بیشترین پول را برای برق پرداخت می‌کردند؛ اما بعد از این قیمت برق کاهش خواهد یافت.

او گفت، با افتتاح این سب استیشن، قیمت برق در بادغیسفی کیلووات از ۴۰ افغانی به ۶ افغانی کاهش یافت.

وی تصریح داشت که وظیفۀ من به عنوان رئیس جمهور، خدمتگزاری به مردم می باشد، اگر دیگران محرومیت های بادغیس را می بینند، من به آینده درخشان این ولایت خوشبین هستم.

رئیس جمهور اضافه کرد که در گذشته، بادغیس یکی از شاهراه ابریشم بود و این ولایت با داشتن سرمایه های فراوان به خصوص سرمایه بشری، به ولایت مترقی مبدل خواهد شد.

گفتنی است که سب استیشن متذکره، با ظرفیت ۱۶میگاوات شامل لین انتقال ۱۱۰ کیلوولت به طول ۵۲ کیلومتر الی سرحد ترکمنستان می باشد که ۷۰۰۰هزار خانواده از نور آن بهره مند خواهند شد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟