غنی: نشست مسکو صلاحیت اجرایی ندارد

  • انتشار: ۱۷ دلو ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 53269

رییس جمهور غنی در انتقاد از نشست رهبران سیاسی کشور با طالبان در مسکو گفت: شرکت کنندگان نشست مسکو قدرت اجرائی ندارند.

نشست مسکو روز گذشته با حضور ده ها نفر از سیاست مداران افغانستان و نمایندگان گروه طالبان آغاز شد و قرار است امروز نیز ادامه یابد. دولت افغانستان پیشتر اعلام کرده بود که در این نشست شرکت نمی کند و همچنین هر گونه نشست صلح باید با محوریت دولت انجام شود. از سوی دیگر، طالبان نیز بارها تاکید کرده اند که با دولت افغانستان مذاکره نمی کند اما با سران احزاب سیاسی این کشور حاضر به مذاکره هستند.

اشرف غنی در واکنش به گفتگوی مستقیم رهبران سیاسی افغانستان و طالبان در مسکو به شبکه تلویزیونی طلوع نیوز گفت: «با کی، چه چیزی را موافقت می‌کنند؟ قدرت اجرائی شان کجاست؟ صد‌ها مجلس این چنینی برگزار شود، تا دولت افغانستان، شورای ملی افغانستان و نهاد‌های قانونی افغانستان آن را تایید نکنند، تصمیم روی کاغذ است.»

رئیس جمهور افغانستان در ادامه این گفتگو افزود: پروسه صلح افغانستان پیچیده شده اما این روند با انتقاد و تضاد حل نمی شود.

اشرف غنی اظهار داشت: زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان در مذاکراتش با هیات طالبان با حکومت افغانستان مشورت می کند و حکومت از آنچه که در این نشست ها می گذرد آگاه است.

وی گفت: تمام مذاکرات به ما ارائه می‌شود، تمام مذاکرات با ما عیار می‌شود و مذاکره قدم به قدم با مشورت و با طرح ما انشاالله به پیش می‌رود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟