غنی: سیستم تحصیلی فعلی جوابگوی نیازهای دانشجویان نیست

  • انتشار: ۲۶ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 29099

اشرف غنی، رییس جمهور، در مراسم شروع سال تحصیلی ۱۳۹۶ در دانشگاه کابل بر اصلاحات جدی در دانشگاه‌های کشور تأکید کرد و گفت که سیستم تحصیلی فعلی جوابگوی نیازهای دانشجویان نمی‌باشد.

رئیس جمهور با قدیمی خواندن نصاب آموزشی در داننشگاههای کشور گفت که این نصاب دانشحو محور نیست و نمی تواند استعداد های جوانان را شکوفا سازد.

وی تاکید کرد که محیط دانشگاهها باید از سیاست زدگی به دور باشد و صرفا مخیطی برای پرورش علمی دانشجویان فراهم شود. رئیس جمهور در این باره خاطر نشان کرد که اگر محیط دانشگاهها سیاسی شود، نفاق در این محیط حاکم شده و جوانان نمی توانند رسالت تاریخی خود را به درستی انجام دهند.

محمد اشرف غنی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که باید امکانات بودجه ای در دانشگاهها افزایش یابد و دانشگاهها ضمن حمایت از استعدادهای برتر، به دانشجویانی که دارای نو آوری باشند جایزه اعطا نماید.

وی همچنین یاد اوری کرد که مضمون های درسی باید در دانشگاهها به هر دو زبان پشتو و فارسی ارائه شود و زمینه رشد سایر زبان های موجود در کشور نیز فراهم گردد.

قدیمی بودن و ضعیف بودن نصاب های آموزشی در دانشگاهها از نکاتی است که پیش از این نیز بارها از سوی مقامات ذیربط اعلام شده ولی اقدام عملی برای بهبود آن روی دست گرفته نشده است.

 

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟