غنی: دفع حملات تروریستی بر مساجد تنها وظیفه نیروهای امنیتی نیست

  • انتشار: ۱۴ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 28169

رئیس جمهور اشرف غنی روز گذشته (جمعه) در جمع خانواده تعدادی از قربانیان حمله تروریستی به مسجد جوادیه هرات گفت که دفع حملات تروریستی در مساجد تنها وظیفه نیروهای امنیتی نیست، مردم باید در این چنین حملات همکاری کنند.

ارگ با نشر اعلامیه ای نوشته است، اشرف غنی رئیس ‌جمهور، در رأس یک هیات بلند پایۀ دولتی به منظور غمشریکی با خانواده های قربانیان حادثه تروریستی بر مسجد جوادیه و بررسی اوضاع امنیتی ولایت هرات، عصر روز گذشته به هرات رفت.

رییس جمهور در هرات، در نخستین سخنانش دفع حمله بر مساجد را وظیفه همه‌گانی و مردمی دانست و گفت: «دفع چنین جنگ‌هایی، تنها وظیفه قوای دفاعی نیست.»

اشرف غنی در ادامه گفت: «اگر ولسوالی را بگیرند، آن را پس می‌گیریم، اما دفع حمله بر مساجد، نیازمند همکاری مردم است.»

در اعلامیه‌ ارگ از برنامه‌های رییس جمهور در سفرش به هرات چنین نوشته است: «رییس‌جمهور غنی به منظور غم‌شریکی با خانواده‌های قربانیان حادثه‌ی تروریستی در مسجد جوادیه، وارد ولایت هرات شد.»

بر بنیاد این اعلامیه، «رییس‌جمهور در این سفر، افزون بر والی هرات، به قول اردوی ۲۰۷ ظفر خواهد رفت و در آن‌جا طی یک جلسه‌ی امنیتی با اشتراک مقام‌های ملکی و نظامی آن ولایت، اوضاع امنیتی حوزه‌ی جنوب غرب به خصوص ولایت هرات را بررسی خواهد کرد».

در حمله‌ی انتحاری شام روز سه شنبه دهم اسد بر مسجد جوادیه بکرآباد در ناحیه‌ی چهارم شهر هرات، ۲۹ تن جان باخته و دست کم ۶۴ تن دیگر زخمی شدند. این حمله یکی از مرگ‌بارترین حملات در سال‌های اخیر در ولایت هرات بوده است.

در پی این رویداد، ستاد بزرگ‌داشت از قربانیان این رویداد، روز چهارشنبه، ۳ روز عزای عمومی در هرات اعلام کرده است.

گفتنی است بعد از این حمله خونین در هرات، منابع خبر دادند که قومندان امنيه هرات، آمر امنيت، مديرتروريسم، مدير جنايي ومدير استخبارات هرات از ظايف شان برکنار شدند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟