غنی در هنگام اخذ تذکره برقی: باید بدانیم چه کسی افغان است؟

  • انتشار: ۱۳ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 40766

اشرف غنی رئیس جمهور امروز (پنجشنبه) در هنگام گرفتن تذکره برقی خویش گفت که مهم‌ترین فیصله برای من تامین امنیت شهروندان است، باید بدانیم که کی افغان است. گفته می شود داکتر عبدالله رئیس اجرایی حکومت تا ساعتی دیگر مخالفت خویش را با آغاز روند توزیع تذکره های برقی اعلان می کند.

روند توزیع تذکره های برقی در حالی از سوی رئیس جمهور غنی آغاز شد که گفته می شود مخالفت هایی را در پی داشته است، اما آقای غنی بدون توجه به این مخالفت امروز (پنجشنبه) با اخذ اولین تذکره برقی در افغانستان، روند توزیع این نوع تذکره ها را آغاز کرد.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان به اداره مرکزی ثبت احوال نفوس رفته و تذکره الکترونیکی خود را دریافت کرد. او گفت که توزیع این تذکره مهم است و امروز یک روز تاریخی برای مردم افغانستان می‌باشد.

او گفت: «مهم‌ترین دلیلی که امروز برای آغاز توزیع تذكره الکترونیک انتخاب گردیده، حادثه تروریستی اخیر بود. امکان بسیار وجود دارد که حمله کننده انتحاری تذکره جعلی داشته باشد. مهم‌ترین فیصله برای من تامین امنیت شهروندان است. باید بدانیم که کی افغان است.»

همزمان با آقای غنی، رولا غنی بانوی نخست و سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور، فرید حمیدی، دادستان کل کشور از دیگر مقام‌های بلندپایه افغانستان اند که امروز تذکره الکترونیکی دریافت کردند.

این روند در حالی آغاز می شود که بنابر گزارش های مخالفت هایی را در بدنه حکومت در پی داشته است، یکی از مخالفین توزیع این نوع تذکره ها آقای عبدالله عبدالله است.

پیش از این نیز تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان با امضای طوماری، خواهان توزیع تذکره مطابق به قانون ثبت احوال سه سال قبل شده بودند. درج واژه افغان مهمترین دلیل اختلاف در توزیع این نوع تذکره ها است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟