غنی: در نتیجه 3 سال کار، اکنون عربستان به یک شریک استراتژیک برای افغانستان تبدیل شده است

  • انتشار: ۱ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 45417

رئیس جمهور اشرف غنی در دیدار با اعضای شورای سراسری علمای کشور گفت که در نتیجه سه سال کار با ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی، آن کشور به شریک استراتژیک برای افغانستان مبدل شده است.

ارگ با نشر بیانیه ای نوشته است که “اشرف غنی رئیس‌جمهور صبح امروز (دوشنبه) در دیدار با اعضای شورای سراسری علمای کشور و شورای عالی صلح، گزارش پیشرفت‌های کاری آنان را در عرصۀ صلح استماع نمود.

رئیس‌جمهور اشرف غنی پس از استماع صحبت‌ها و معلومات آنان، از تلاش‌های صلح علمای کشور ستایش‌کرده گفت: از برکت شورای سراسری علمای کشور، علمای دینی افغانستان با اتفاق و در یک محور قرار دارند. وی اضافه‌کرد که رسانه‌ها، استقلال علمای دینی و منطق قوی‌شان را برای مردم تشریح کردند.

رئیس‌جمهورغنی گفت که در نتیجۀ کار سه‌سال با ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی، آن کشور به شریک عمده و استراتیژیک افغانستان در عرصۀ صلح مبدل شده است و ما می‌خواهیم که در بخش تطبیق و تأمین صلح نیز با ما همکار باشد.

رئیس‌جمهورغنی از حمایت و موقف پادشاه عربستان سعودی، سکرترجنرال سازمان همکاری کشورهای اسلامی و علمای کشورهای اسلامی قدردانی‌کرد.

عربستان سعودی چندی پیش میزبان علمای چندین کشور مسلمان بود، تا در مورد صلح افغانستان بحث کنند.

طالبان اما نشست علمای مسلمان در عربستان را قبول ندارند و معتقد است که بیشتر کسانی که در این نشست از جانب حکومت افغانستان اشتراک کرده بودند، افراد حکومتی بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟