غنی خطاب به نمایندگان پارلمان: اگر مسئولان امنیتی سلب صلاحیت شود، پارلمان را منحل می کنم

  • انتشار: ۵ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبازار شایعات
  • شناسه مطلب: 20055
اشرف غنی

بعد از حادثه خونین در شفاخانه سردار محمد داوود خان، نماینده های پارلمان خواستار استیضاح وزرای دفاع، داخله و همچنین رئیس امنیت ملی شدند، اما گزارش های بدست آمده نشان می دهد، اشرف غنی رئیس جمهور تهدید کرده است در صورت استیضاح و سلب صلاحیت مسئولان امنیتی، پارلمان را منحل خواهد کرد.

بسیاری از نمایندگان پارلمان به خبرنگاران گفته است که رئیس جمهور غنی هشدار داده؛ “اگر مسوولین نهاد های امنیتی رد صلاحیت شوند، پارلمان غیرقانونی را لغو می کند”.

این موضوع را یکی از خبرنگاران در صفحه فیسبوک خود به نقل از نمایندگان پارلمان نوشته است.

پیش از این نیز خبرهایی نشر شده بود که آقای غنی به منظور جلوگیری از استیضاح وزرای دفاع و داخله و همچنین رئیس عمومی امنیت ملی، قرار است، افراد جدیدی را به منظور تصدی وزارت خانه ها، به پارلمان معرفی کند تا از استیضاح این افراد ممانعت به عمل بیاورد.

بعد از حمله مرگبار تروریستی به شفاخانه سردار محمد داوود خان و کشته و زخمی شدن بیش از ۱۳۰ تن، پارلمان تصمیم گرفت تا وزرای ارگان های امنیتی به شمول رئیس امنیت ملی را استیضاح کند، اما بعد از دیدار هیئت اداری پارلمان در ارگ ریاست جمهوری با اشرف غنی این استیضاح به تعویق افتاده بود.

یکی از نامزد وزرایى که قرار است به زودی به پارلمان معرفی شود، گفته بود، قرار است که رییس جمهور، چند تن به شمول وى را قبل از تاریخ هفتم ماه حمل سال آینده، به منظور اخذ راى اعتماد به پارلمان معرفى کند تا جلو استیضاح وزرا گرفته شود.

به اساس معلومات منبع، رییس جمهور به هیئت ادارى پارلمان گفته است که اگر این افراد را تا هفتم ماه حمل به مجلس معرفى نکرد، پارلمان حق دارد، وزرا را استیضاح کند.

اما عبدالرووف ابراهیمى رییس پارلمان، روز(٢۵حوت سال قبل) گفته بود که “رییس جمهور، به زودى نامزد وزرا را به مجلس معرفى خواهد کرد و جرگه همچنان به تاریخ (٧) ماه حمل سال 1396، وزراى داخله، دفاع ملى و رییس عمومى امنیت ملى را در پیوند به ناامنى هاى اخیر استیضاح مى کند.

این در حالیست که در جلسه روزهای گذشته پارلمان، تعدادی ازنمایندگان از معاملات پنهانی و پشت پرده مقامات با تعدادی از نمایندگان مجلس، ابراز نگرانی کرده بودند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟