غنی خطاب به نخست وزیر پاکستان: تو یک پشتون هستی در مورد کشته شده های پاکستانی در غزنی پاسخ بده

  • انتشار: ۲۷ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 46328

رئیس جمهور اشرف غنی روز گذشته در سفر به ولایت غزنی در دیدار با مردم این ولایت خطاب عمران خان نخست وزیر پاکستان گفت که تو یک پشتون هستی، و مادر و پدرت پشتون هستند و باید در مورد پاکستانی های که در غزنی کشته شده اند جواب بدهی.

رئیس جمهور اشرف غنی روز گذشته (جمعه) در سفر به ولایت غزنی با تعدادی از مقام امنیتی و بزرگان این شهر دیدار کرد.

رئیس جمهور غنی در جریان دیدار با اهالی غزنی، بزرگان قومی و مقامات دولتی در آن ولایت، از پاکستان خواست تا در زمینه تامین صلح در افغانستان گام های موثری بردارد.

وی گفت که مقامات پاکستانی برخی تعهدات کتبی را با افغانستان امضا کرده اند که بر مبنای آن پاکستان باید در زمینه تامین صلح در افغانستان تلاش کند، اما این تعهدات عملی نشده است و نمونه روشن آن جنگ غزنی است که در آن یکصد و پنج تن از اتباع پاکستان شامل در جنگ کشته شده و اجساد شان به پاکستان انتقال یافته است.

رئیس جمهور غنی همچنان گفت “بسیاری از مجروحین جنگ غزنی در شفاخانه های پاکستان تحت تداوی قرار گرفته اند.”

رئیس جمهور غنی خطاب به عمران نخست وزیر جدید پاکستان نیز چنین گفت “تو یک پشتون هستی، مادر و پدر تو نیز پشتون هستند، تو در مورد جنازه هایی پاسخ ارائه کن که در جنگ عزنی کشته شده اند”.

حکومت پاکستان همواره مسئله حضور پاکستانی ها در جنگ افغانستان را رد کرده و تاکنون در مورد در خواست ها برای وضاحت حضور پاکستانی ها در جنگ غزنی نیز، پاسخ نداده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟