غنی بعد از اشتراک در نشست استانبول به کشور بازگشت

  • انتشار: ۲۹ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 42259

رئیس جمهور اشرف غنی در جریان نشست سران کشورهای اسلامی در ترکیه گفت که رنج و درد مردم فلسطین، ما را به اینجا کشانیده است آنها از ما تنها همدردی نمی‎خواهند، بلکه خواستار حمایت ما هستند تا زندگی با عزت شان دوباره برگردد.

نشست فوق‌العاده کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی درباره فلسطین روز گذشته (جمعه) در استانبول برگزار شد.

به گزارش القدس العربی، نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی با هدف بررسی تحولات اخیر در فلسطین و انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی در استانبول ترکیه برگزار شد.

این نشست با سخنرانی مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه و به دنبال آن با سخنرانی یوسف عثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی افتتاح شد.

اشرف غنی در نشست فوق‌العادۀ سران سازمان همکاری کشورهای اسلامی گفت: در جریان هفته گذشته، افغان‌های زیادی نسبت به فلسطینی‌ها جان‌های شان‌را از دست داده‌اند. اما، من خود را مکلف دانستم تا در این نشست فوق‌العاده برای اظهار همدردی و همدلی هموطنانم با مردم فلسطین، اشتراک کنم.

رئیس‌جمهورغنی تصریح‌نمود که اندازه و تداوم خشونت منجر به ایجاد بی‌پروایی شده است و بی‌باوری نسبت به آینده و جهتی که جهان به سوی آن در حرکت است، بر شرایط حاضر سایه افکنده است.

وی افزود، خلای که بین ارزش‌های حقوق بشر و حقوق سیاسی، عدالت و انصاف خصوصا در جهان اسلام ایجاد شده؛ باعث افزایش بی‌اعتمادی به توانایی نهادهای بین‌المللی برای تحقق صلح و ثبات گردیده است.

غنی پس از اشتراک در نشست فوق‌العادۀ سران سازمان همکاری کشورهای اسلامی در استانبول ترکیه، صبح امروز به کابل برگشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟