غنی: بزودی عاملان حمله به موتر کارکنان وزارت معادن مجازات خواهد شد

  • انتشار: ۱۲ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 28109

رئیس جمهور اشرف غنی در مراسم گرامیداشت از قربانیان حمله تروریستی دوم اسد به موتر حامل کارکنان وزارت معادن گفت که پیگیری جدی در مورد این حادثه صورت می گیرد و بزودی عاملان این حادثه به جزا خواهند رسيد.

رییس جمهور اشرف غنی و رولا غنی بانوی اول در مراسم فاتحه کارمندان وزارت معدن که در حمله‌ی انتحاری ۲ اسد در شهرکابل جان باختندمدال های یادگاری تفویض کرد.

غنی رییس جمهور گفت : واژه‌یی برای تسلیت ندارد، در این خاک همه‌ی ما یک مسیر غیر طبیعی را دیدیم، مسیری که اولاد پیش از پدر رفت دختر پیش از مادر رفت و مسیری که نهال‌هایی‌که سال‌ها سر شان سرمایه گذاری شده بود، یکباره بریده شدند.

رییس جمهور گفت شهدای که مراسم فاتحه‌ی آنها برگزار شده، همۀ شان گلهای بودند که ما سال‌ها از این‌ها امید ثمر داشتیم.

هرکدام این شهدا یک خلا را در میان همکاران خویش گذاشته و هرکارمند وزارت معادن که در دفتر شان می‌روند خلای کاری، مهر و محبت آنها را احسای خواهند کرد.

رییس جمهور گفت که برای طی مراحل ثبت این شهدا در وزارت شهدا و معلولین یک گروپ تشکیل شود که کار ثبت آنها بیشتر از یک ماه طول نکشد و اسناد در این مورد تکمیل شود او حکم آنرا امضا می‌نماید.

آقای غنی گفت که جان باختن کارمندان وزارت معادن تمام ما را در گلم غم نشانده و به مقام‌های این وزارت دستور دادم تا وضعیت صحی زخمیان را بررسی به ضروریات شان رسیدگی شوند.

رییس جمهور کشور افزود، افرادی که شهید شده‌اند، در اوج کاری و برای بهترشدن آیندۀ کشور کمک می‌کردند و علاوه کرد که خانواده‌های قربانیان نباید خود را تنها احساس کنند.

او گفت که یک بنای یادگاری به‌خاطر یاد بود از جان‌باختگان، در وزارت معادن بنا‌ گردد و تصریح کرد که هرچه زودتر کارمندان شهید شده، در ریاست شهدا ثبت گردد.

همچنان خطاب به خانواده‌ها‌ی شهدا گفت که در مورد این حادثه پیگری مجدانه از سوی حکومت صورت می‌گیرد و افزود که عاملان فاجعۀ قندهار و ریاست ده امنیت ملی، شناسایی شده اند و به زودی  کسانی‌که در این فاجعه دست داشته اند نیز شناسایی خواهند شد.

رییس جمهور گفت که تحقیقات جنایی حتما صورت می‌گیرد منظر نتایج باشید اما تحقیق پیچیده بوده و نیاز به وقت دارد.

اظهار داشت که نرگس نهان وزیر معاون و نادر نادری وظیفه دارند که افراد واجد شرایط و شایسته را از خانواده‌های شهدا شناسایی کنند تا آنها در دولت استخدام شوند.

بیش از ده روز در دوم اسد یک موتر حامل کارمندان وزارت معادن که از غرب شهر کابل به طرف این وزارت در حرکت بود در ایستگاه سرکاریز در نزدیک گولایی دواخانه هدف حمله یک موتر بمب انتحاری قرار گرفت که در این حادثه در حدود ۳۶ تن به شمول بیش از ۱۵ تن از انجینیران، کارمندان تخنیکی و خدماتی وزارت معادن  جان باختند و بیش از ۴۲ تن دیگر زخمی شدند. گروه طالبان پس از وقوع این فاجعه، مسئولیت آنرا به عهده گرفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟