غنی: بحران ۴۰ ساله افغانستان پایان می یابد

  • انتشار: ۱ حوت ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 53729

رییس جمهور غنی در دیدار با جنرال جوزف ووتل، فرمانده فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا تاکید کرد که بحران ۴۰ ساله افغانستان به گونه اساسی نقطه پایان گذاشته می شود.

طرفین در این دیدار درباره پروسه صلح، تمویل و تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و مبارزه مشترک علیه تروریسم بحث و تبادل نظر کردند.اشرف غنی اظهار داشت: به منظور دست یافتن به صلح با عزت و پایدار در کشور، ‌مبارزه با ترویسم ادامه می یابد.
رئیس جمهور افغانستان افزود: نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان نسبت به گذشته توانمندتر شده اند و ظرفیت های مسلکی و جنگی شان بهتر شده است.
جنرال جوزف ووتل، فرمانده فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا نیز در این نشست با اشاره به پایان یافتن ماموریتش گفت کشورش متعهد به همکاری با حکومت افغانستان، نیروهای امنیتی و دفاعی و مردم افغانستان می باشد.
وی تاکید کرده است که جانشین او یک فرد متعهد و آشنا با شرایط افغانستان خواهد بود.
اشرف غنی در حالی به پایان دادن جنگ ۴۰ ساله تاکید می کند که تلاش‌های داخلی و خارجی برای برقراری صلح در افغانستان ادامه دارد.
اخیرا رییس جمهور غنی اعلام کرد که با زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان بر سر شیوه کار جدید در روند صلح به توافق رسیده است.
از سوی دیگر، خلیلزاد بر ایجاد یک هیات مذاکره کننده جامع و ملی که در آن تمام اقشار سیاسی شامل باشند تاکید کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟