غنی: استراتژی آمریکا، ابجادگر صلح و ثبات بوده است

  • انتشار: ۲۰ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 1
  • شناسه مطلب: 43692

اشرف غنی رئیس جمهور در اجلاس سران سازمان همکاری های شانگهای گفت که استراتژی ترامپ برای افغانستان و آسیای جنوبی، ایجادگر صلح و ثبات بوده است. این گفته ها در حالی مطرح می شود که جنگ در کشور به شدت در حال جریان است.

رئیس جمهور اشرف غنی در هجدهمین نشست سازمان همکاری‌های شانگ‌های در چین گفت که از حمایت قاطعانه شرکای بین‌المللی بخاطر افغانستان با ثبات، صلح آمیز، دموکراتیک و متکی به خود، تشکر می‌کنیم.

آقای غنی در قسمتی از صحبت های خویش اضافه کرد، استراتژی ایالات متحده امریکا در قبال افغانستان و آسیای جنوبی ایجادگر شرایط برای صلح و ثبات بوده است. این اظهارات رئیس جمهور اشرف غنی در حالی مطرح می شود که جنگ به شدت در نقاط مختلف کشور گسترش یافته است.

در دو روز گذشته و بعد از اعلام آتش بس از سوی رئیس جمهور اشرف غنی بیش از 70 تن از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در حملات طالبان جان خود را از دست داده است.

طالبان در طی یک الی دو ماه اخیر حملات خونینی را در سراسر کشور انجام داده است، این گروه با حمله گروهی توانسته است چندین ولسوالی را به تصرف خویش درآورد و حتی چندی پیش تا نیمه های شهر فراه را نیز به تصرف خویش درآورده بود اما حملات هوایی و حضور نیروهای کوماندو مانع از تصرف این شهر به دست طالبان شد.

اشرف غنی روز پنجشنبه با اعلام آتش بس، خواهان توقف عملیات نظامی علیه طالبان شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟