عملیات ارتش سوریه و لبنان علیه گروه تروریستی داعش

  • انتشار: ۲۶ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 29104

ارتش سوریه همزمان با ارتش لبنان، عملیات گسترده ای را علیه گروه تروریستی داعش با هدف بیرون راندن آن از مرزهای دو کشور آغاز کرده است.

روزنامه الوطن سوریه به نقل از منابع محلی اعلام کرد نیروی هوایی سوریه روز گذشته (چهارشنبه) توانست مواضع داعش در ارتفاعات حشیشات و ابوحدیج در ارتفاعات جراجیر و قاره، هدف قرار دهد و اتاق عملیات مرکزی این گروه تروریستی در قلمون غربی را منهدم کند.

خبرگزاری رسمی “سانا” نیز به نقل از یکی از نیروهای ویژه وزارت داخله سوریه گزارش داد که نیروهای مذکور پس از پیشروی به تلة القلعه، به عملیاتشان به همراه ارتش سوریه و نیروهای همپیمان برای پاکسازی ارتفاعات قاره و جراجیر از داعش ادامه خواهند داد.

خبرگزاری رسمی لبنان نیز گزارش داد؛ نیروهای ویژه، صبح امروز با هدف بازپس گیری نقاط استراتژیکی در ارتفاعات مشرف به شهر رأس بعلبک از داعش اقدام به پیشروی کردند.

عناصر داعش، در اطراف شهرهای القاع، رأس بعلبک و الفاکهه در رشته کوه شرقی لبنان مستقر هستند. مرزهای لبنان و سوریه در این رشته کوه، وجود دارد.

این خبرگزاری همچنین گزارش داد: بمباران و موشک باران مواضع داعش در ارتفاعات رأس بعلبک و القاع، از شب گذشته تاکنون ادامه دارد و همزمان، ارتش در حال انتقال بخش بیشتری از تجهیزاتش در منطقه است.

روزنامه المستقبل لبنان، در این باره نوشت: عناصر داعش از حجم قدرت ارتش لبنان در نبرد القاع شگفت زده خواهند شد و فرماندهی ارتش درباره آغاز و پایان عملیات در این منطقه به تنهایی تصمیم گیر خواهد بود و تحت تأثیر هیچ گونه اوامر یا رویدادهای منطقه یا تحولات بین الملل نخواهد بود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟