عطا محمد نور: هر گونه زورگویی را با مشت آهنین جواب خواهم داد

  • انتشار: ۶ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 34928

عطا محمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت گفت که در برابر زورگویی می ایستد و هر کس در برابر وی زورگویی کند با مشت آهنین جواب وی را خواهد داد.

عطا محمد نور، والی برکنار شده ولایت بلخ و رییس شورای اجرایی حزب جمعیت روز گذشته (سه شنبه) طی یک سخنرانی در میان هوادارانش در این ولایت گفت که عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت پاسخی به سخنان او نداشته است.

آقای نور بار دیگر عبدالله عبدالله را به خیانت در برابر بزرگان حزب جمعیت و پسران احمدشاه مسعود متهم کرده گفت که اگر عبدالله بازهم دهن باز کند، او حرف‌های دیگری نیز به گفتن دارد.

نور افزود: ” تداوی و کشیدن دندان کار داکتران است، اما کوبیدن به فرق زورگویان و شکستاندن دندان‌های آنان کار دلیران و قهرمانان است.”

نور هم‌چنان هشدار داد که از این پس در برابر زورگویی تن نخواهد داد و هر کس زور گویی کند با مشت آهنین دندان‌ها و فرق‌شان را می‌شکناند.

آقای نور پیش تر نیز گفته بود که هیچ کسی اورا از ولایت بلخ کنار زده نمی‎تواند و اگر رهبری حزب جمعیت اسلامی در این باره تصمیم بگیرد، به آن احترام خواهد گذاشت.

به باور وی، ارگ و سپیدار، از حضور جامعۀ جهانی در افغانستان استفاده سو می‌کنند و در تلاش تصفیه حساب‌های شخصی با رهبران جهادی و سیاست مداران در کشور استند.

وی در این باره گفت: “شما (رییس‎جمهور و رییس اجراییه) برای تحقق خواسته‌های غیر موجه و غیراخلاقی تان از حضور جامعۀ جهانی سوء استفاده نکنید و کسی را تهدید نکنید. آن‌ها (جامعۀ جهانی) خود را در برابر مردم قرار نمی‌دهند.”

از سویی هم آقای نور گفت که منظوری استعفای او از ولایت بلخ یک توطیه است و پس از او نوبت به جنرال عبدالرازق، فرمانده امنیه قندهار است.

نور گفت: “بعد از من توطیه‌ی آنان در برابر عبدالرازق خان است، اما او تنها نیست قسمی که از ما حمایت کرد ما هم از او حمایت می‌کنیم.”

جنرال عبدالرازق، قوماندان امنیه ولایت قندهار پیشتر از عطا محمد نور اعلام کرده بود.

این در حالی است که اداره ارگان‌های محلی نیز اعلام کرده است که در اجرایی حکم ریاست جمهوری مکلف است و در روزهای آینده والی جدید بلخ را به گونه رسمی به مردم این ولایت معرفی خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟