عطا محمد نور می گوید احتمالا یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری آینده خواهد بود

  • انتشار: ۷ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 32638

عطامحمد نور والی بلخ و رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی گفته است احتمال دارد یکی از نامزدان ریاست جمهوری انتخابات ۱۳۹۸ باشد. آقای نور در انتخابات ریاست جمهوری قبلی به حمایت از تیم داکتر عبدالله ریاست اجرایی کشور کمپین کرده بود.

آقای نور نخستین فردی است که از احتمال نامزدی اش در انتخابات پیش رو، برای احراز کرسی ریاست جمهوری خبر داده است.

والی بلخ پیش از این نیز اعلام کرده بود که در انتخابات آینده ریاست جمهوری اشتراک می کند، اما به طور صریح مشخص نکرده بود که خود به عنوان نامزد اصلی شرکت می کند یا معاون فرد دیگر.

والی بلخ همچنین رهبران حکومت وحدت ملی را به بی‌پروایی در تامین امنیت شهروندان متهم کرده و گفته است که وضعیت امنیتی کشور در شرایط بدتر از زمان حاکمیت طالبان قرار دارند.

آقای نور گفته است: اگر اندکی بازسازی و معاش ارتش را حساب نکینم، از نظر آرامش روحی و مصوونیت مردم در شرایط بدتر از زمان حاکمیت طالبان قرار داریم.

آقای نور پیامد نبود جنرال دوستم بر ترک تباران را نیز خطرناک دانسته و گفته است که دوری دوستم زمینه سربازگیری از ترک‌تباران را برای گروه‌های مخالف مسلح فراهم کرده.

به گفته‌ی اوهر روزی که از نبود جنرال دوستم در داخل کشور می گذرد، ترکتباران کشور بیشتر بی سرپرست می‌شوند.

والی بلخ با انتقاد از نبود مدیریت درست در نهادهای امنیتی از آمریکا خواسته است که در راهبرد شان با حزب های سیاسی افغانستان مشوره کند، در غیر آن برنامه‌های شان ناکام خواهند ماند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟