عطا محمد نور: ساختار حزب جمعیت باید تغییر کند

  • انتشار: ۱۶ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 17654

عطا محمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت افغانستان، در ادامه مذاکرات با ریاست جمهوری در کابل، بر لزوم ساماندهی و تحول در این حزب تاکید کرد.

عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ و رئیس اجرایی حزب جمعیت افغانستان، وضعیت کنونی این حزب را قابل قبول نمی‌داند و خواستار تحول و ساماندهی در این حزب شده است.

رئیس اجرایی حزب جمعیت خاطرنشان کرد که همزمان با ادامه مذاکراتش با اشرف‌غنی تلاش می‌کند تا وضعیت کنونی حزب را نیز سر و سامان بخشد.

وی به صدای آمریکا گفت: حزب جمعیت برای اینکه متحول و متحرک شود، باید سروسامان یابد.

ارگ ریاست جمهوری نیز در واکنش به اظهارات عطا محمد نور گفت که در این مورد هیچ نظری ندارند و این نظریات شخصی عطا محمد نور هستند.

با این وجود نور چند روز قبل گفته بود که برای حضور در دولت مرکزی به رایزنی و مذاکرات سیاسی با اشرف غنی ادامه خواهد داد و در صورت دست یافتن به توافق ولایت بلخ را به جوانان محول خواهد کرد.

برخی کارشناسان سیاسی براین باورند که ابتکار عطا محمد نور برای رهبری قوم تاجیک در افغانستان که در حال حاضر برعهده عبدالله عبدالله است، می‌تواند چالش‌هایی به وجود آورد.

سرپرست والی بلخ در حالی از لزوم ساماندهی در حزب جمیعت خبر می‌دهد که عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت هفته قبل در ولایت پروان گفته بود که به اختلافات درون حزبی در جمعیت نقطه پایان خواهد گذاشت.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی با اشاره به تنش‌های اخیر بین اعضای حزب جمعیت اعلام کرد که در بین مجاهدین کمی و کاستی‌های وجود دارد اما به معنی افتادن به جان یکدیگر نیست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟