عطا محمد نور: در افغانستان نباید شهروند درجه یک و درجه دو وجود داشته باشد

  • انتشار: ۱۳ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 37732

عطامحمد نور، والی برکنارشدۀ بلخ از سوی رییس جمهور و رئیس اجرایی حزب جمعیت نیز از آنچه که تفرقه ‌افگنی میان اقوام کشور می داند، به شدت انتقاد می کند. وی گفت که ما شهروند درجه و درجه دو نداریم و همه باید بتواند در قدرت سهیم باشد.

عطا محمد نور رئیس اجرایی حزب جمیعت در مراسمی در شهر مزار شریف گفت که ما خواستار سهیم شدن تمام افغانستان در قدرت سیاسی هستیم. وی می گوید که ما شهروند در جه و درجه دو نداریم.

وی، می‌ گوید که تقسیم بندی اقوام به درجه یک و دو، پذیرفتنی نیست و باید تمامی اقوام خود شان را در قدرت سیاسی شریک بدانند: «ما شهروند درجه یک و درجه دو، نیاز نداریم. برای ما کسی دسته بندی نکند که کی از کدام قوم و در کدام ردیف باشد؛ ما شرایطی را می خواهیم که یک روز یک هزاره وزیر دفاع کشور شده بتواند، یک روز یک ازبیک، وزیر مالیه شده بتواند، یک روز یک بلوچ، وزیر داخله شده بتواند.»

وی می‌گوید که هر چند مأمور سیاسی نیست، اما خواستار سهیم شدن همه اقوام در قدرت سیاسی است: «به شکل برادرانه می گویم که عدالت سیاسی به شکل درست آن عملی شود. ما نمی خواهیم که مأمور اقتدار سیاست بوده باشیم، ما می خواهیم شریک اقتدار سیاست باشیم.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟