عطا محمد نور حکومت را مسئول قتل عام مردم میرزاولنگ می داند

  • انتشار: ۱۸ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 28538

عطا محمد نور والی بلخ ضمن انتقاد از ناتوانی نهادهای امنیتی در تامین امنیت مردم در بلخ، گفته است که حکومت مسئول قتل عام مردم در میرزاولنگ ولایت سرپل است.

آقای نور اخیرا در مصاحبه با واشنگتن پست گفته بود؛ دولت باید به خواست‌های ما توجه جدی کند و در غیر آن، با استفاده از کنترل اداره‌های دولتی و فرودگاه‌ها، فشارها را بر ادارۀ فلج کشور افزایش خواهد داد.

والی بلخ ضمن همدری با خانواده‌های قربانیان میرزااولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل، می‌گوید که در این حمله‌های گروه‌های تروریستی دستِ‌کم ۵۰ تن را کشته شده اند.

رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی می‌گوید که ضعف مدیریت در نهادهای امنیتی، نرسیدن به موقع کمک امنیتی از سوی حکومت و نبود دکترین نظامی معقول سبب شده اند تا چنین فاجعۀ انسانی در سرپل به وجود بیاید.

این در حالیست که روز گذشته اشرف غنی رئیس جمهور، در مراسمی در کابل گفته بود که انتقام شهدای میرزاولنگ را از تروریست ها خواهد گرفت.

شب گذشته بیش از 200 تن از کسانی که در نزد تروریست های داعش و طالبان گروگان بود، با وساطت بزرگان محل آزاد شدند و به مرکز ولایت سرپل آورده شدند.

والی بلخ به دولت هُشدار می‌دهد که در آوردن اصلاحات باید تلاش صورت گیرد، در غیر آن، روحیۀ دشمن بیش‌تر از پیش تقویت خواهد شد.

گفتنی ا‌ست که آقای نور همچنان در رابطه به خواست‌های اخیرش که در مراسم حمایت مردم از ائتلاف نجات افغانستان در بلخ اظهار کرده بود: در صحبت با واشنگتن پُست گفته است که دولت باید به خواست‌های ما توجه جدی کند و در غیر آن، با استفاده از کنترل اداره‌های دولتی و فرودگاه‌ها، فشارها را بالای ادارۀ فلج کشور افزایش خواهد داد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟