عطا محمد نور باز هم خشمگین شد / این بار بر سر عضو شورای عالی صلح

  • انتشار: ۲۴ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 17001

عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ و رئیس شورای اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان به اظهارات «عبدالحکیم مجاهد» یک عضو شورای عالی صلح افغانستان درباره طالبان و برهان الدین ربانی رئیس جمهور اسبق کشور واکنش تندی نشان داده و خواهان دستگیری وی گردید.

عبدالحکیم مجاهد در سخنانی از طالبان که مقابل شوروی جنگیده بود به عنوان فرشته های صلح یاد کرده بود.

وی همچنین داکتر نجیب الله رئیس جمهور اسبق کشور را خائن ملی و شهید برهان الدین ربانی دیگر رئیس جمهور اسبق کشور را یکی از عوامل تخریب افغانستان در جنگ های داخلی عنوان کرد.

در همین حال، عطا محمد نور در صفحه اجتماعی اش نسبت به این گفته های مقام برحال عضو شورای عالی صلح کشور واکنش نشان داد و گفت پیش از اینکه به نبرد دشمن رفت، باید با دشمنان درون نظام نبرد کرد.

وی نوشته است “نخست باید با دشمن درون نظام محاسبه کنیم!”

آقای نور اظهارات آقای مجاهد در خصوص طالبان را خارج از عقلانیت توصیف کرده و گفته های او را نسبت به آقای ربانی توهین آمیز خواند.

او گفت جایگاه کسانی که به شهیدان ملی کشور توهین می کند و از کسانی که مردم افغانستان را به خاک و خون می نشانند به نیکی یاد می کند، پشت میله های زندان است.

لازم به ذکر است که عبدالحکیم مجاهد پیش تر نماینده گروه طالبان در سازمان ملل متحد بود و هم اکنون عضو شورای عالی صلح دولت افغانستان می باشد.

عبدالحکیم مجاهد در اظهاراتی از طالبان به عنوان «فرشته های صلح» یاد کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟