عطامحمد نور: بعد از این با ریاست اجرایی نیستیم و راه ما جداست

  • انتشار: ۲۳ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 19539

بعد از مدت ها گزارش های ضد و نقیض در رسانه ها مبنی بر اختلاف بین داکتر عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی و عطا محمد نور والی بلخ، امروز آقای نور در مراسم سالگرد وفات مارشال فهیم در مزار شریف گفت که بعد از این با ریاست اجرایی نیستیم و راه ما جداست.

به گزارش رسانه ها عطامحمد نور والی بلخ که امروز (دوشنبه) در مراسم یاد بود از مارشال فهیم در شهر مزارشریف صحبت می‌کرد سرانجام موضع‌اش را در برابر ریاست اجراییه مشخص کرد.

آقای نور در این مراسم گفت: “بعد از این با ریاست اجراییه نیستیم و خط وسیر ما جداست”

عطامحمد نور در جریان صحبت در این مراسم، از تمام مردم و هوادارانش معذرت خواست که در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴ بخاطر داکتر عبدالله عبدالله کمپین، و از وی حمایت کرده است.

آقای نور تصریح کرد که عبدالله عبدالله در راستای حصول حقوق حزب جمعیت ناکام بوده و هیچگاه برای این حزب پاسخگو نبوده است.

آقای نور در حالی موضع اش را در برابر داکتر عبدالله مشخص کرد که از مدتی بدینسو مذاکراتی میان او و رییس جمهور غنی بر سر چگونگی تقسیم قدرت و سهم حزب جمعیت در حکومت جریان دارد.

عطامحمدنور  که طی بیشتر از دوسال گذشته بحیث سرپرست در بلخ فعالیت می‌کرد، اخیراً با انجام مذاکرات با رییس جمهورغنی، بحیث والی بلخ مقرر شد.

این در حالیست که بعد از انتصاب نادر نادری به عنوان رئیس کمیسیون اصلاحات اداری، یکی از نزدیکان عطا محمد نور والی ولایت بلخ روز گذشته در صفحه فیسبوکش نوشت “همان خط سرخی را که بنده خدا برای جلوگیری از معرفی شدن آقای نادری تعیین کرده بود، به خط “زرد” مبدل شد.

ذبیح فطرت در فیسبوکش نوشته بود؛ پس از آنکه رییس جمهور حکم تقرر نادر نادری را به عنوان رییس کمیسیون اصلاحات اداری صادر کرد، جناب با بر آشفتگی تمام از مانع شدن برای معرفی او تعهد کرد و آنرا خط سرخ خواند. اما امروز نشان داد که او نه خطی دارد و نه نشانی. تنها معامله بر سر ارزشها شبیه معامله او با شناسنامه های برقی، تقرر دو معین جدید، بدیل موافقت ایشان با تقرر و معرفی آقای نادری بوده است.”

این در حالیست که چندی روز قبل بعد از جنجال های فراوان بین اشرف غنی رئیس جمهور و داکتر عبدالله رئیس اجرایی برای انتصاب نادر نادری به عنوان رئیس کمیسیون اصلاحات اداری، بعد از حدود هفت ماه؛ آقای نادری به حیث رئیس این کمیسیون معرفی شد.

آقای عبدالله که روز پنج‌شنبه، ۲۱ اسد، سال جاری در مراسم گرامیداشت از روز جوانان، در رابطه با تقرر نادر نادری به‌عنوان رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری مخالفت کرده گفته بود با وی که از آرای «میلیون‌ها» شهروند نمایندگی می‌کند در زمینه تقرر افراد جدید در پست‌های دولتی، هیچ مشوره‌ای صورت نمی‌گیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟