عضو مجلس نمایندگان آمریکا: حضور نظامی آمریکا در افغانستان بی پایان نیست

  • انتشار: ۳۱ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیسیاست
  • شناسه مطلب: 44142

ادوارد رویس رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا می گوید که هزاران آمریکایی جان خود را در افغانستان از دست داده است، حضور نظامی ما نمی تواند بی پایان باشد.

ادوارد رویس رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، روز گذشته (چهارشنبه) در نشست این کمیته در مورد سیاست آمریکا در افغانستان، جنگ در افغانستان را طولانی ترین جنگ آمریکا نامید و گفت: حضور نظامی ما نمی تواند بی پایان باشد، هزاران آمریکایی جان خود را از دست داده اند و میلیاردها دلار صرف آن شده است.

وی افزود: رنج مردم افغانستان که از سال 1979 در جنگ بوده اند، بزرگ است و تهدید واقعی برای امنیت ملی ایالات متحده به دنبال داشته است.

آقای رویس ادامه داد: ایالات متحده هیچ گزینه ای جز درگیر شدن در افغانستان نداشت. نخست، ما برای مقابله با تهاجم وحشیانه شوروی کمک کردیم و پس از آن کمک کردیم تا طالبان را از بین ببریم و بعد از حملات 11 سپتامبر با القاعده مبارزه کنیم.

این نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا اضافه کرد: هدف از سرمایه گذاری برای دستیابی به یک افغانستان پایدار، ایجاد پناهگاه برای تروریست های بین المللی نبوده است. اگر دولت افغانستان شکست بخورد، خلا ایجاد شده قطعا پر خواهد شد و به نفع داعش و ایران خواهد بود.

رویس گفت که طالبان تمام پیشنهادات را برای ورود به مذاکرات با حکومت افغانستان رد کرده است. این درگیری نیازمند یک راه حل سیاسی پایدار است که منجر به یک حکومت معتبر و شایسته افغان شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟