عضو ارشد شورای علمای شیعه افغانستان حادثه خونین کابل را به شدت محکوم کرد

  • انتشار: ۱۱ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 23581

بعد از حمله خونین روز گذشته (چهارشنبه) در منطقه وزیر اکبرخان کابل که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 500 شد، آیت الله سید حسین ساجدی عضو ارشد شورای علمای شیعه افغانستان ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی، از دولت افغانستان خواسته است تا هر چه زودتر مسببین این حمله را شناسایی کرده و به پنجه قانون بسپارند.

در حمله خونین روز گذشته که در منطقه دیپلومات نشین وزیر اکبرخان رخ داد، بیش از 90 تن کشته و 450 زخمی شد.

متن کامل پیام آیت الله سید حسین ساجدی موسس حوزه علمیه زینبیه کابل به شرح زیر است:

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

و من یقتل مؤمناً متعمداً فجزائه جهنم خالداً فیها و غضب الله علیه و لعنه و أعد له عذاباً عظیما

با کمال تأسف و تأثر، در سانحه‌ای که امروز در کابل اتفاق افتاد عده‌ی زیادی از مسلمانان هموطن در این ماه مبارک رمضان و با زبان روزه، به خاک و خون کشیده شده و خانواده‌های زیادی داغدار گردیدند. متأسفانه هر آنچه تاکنون در مورد صلح در کشور مطرح شده اثر عملی از آن مشاهده نشده است. امیدواریم که این مسائل هر چه زودتر در کشور خاتمه یابد.

آنانی که خود را مسلمان می‌نامند، در این ماه مبارک رمضان، عده زیادی از برادران و خواهران و حتی اطفال را به شهادت رسانیدند، در حالی که  خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است که هر کس مؤمنی را از روی عمد به قتل برساند تا ابد در جهنم خلود پیدا می کند و غضب و لعنت الهی مشمول حال وی شده و عذابی بس بزرگ به وی وعده داده می‌شود. “و ما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم”؛ ان شاءالله نصر و پیروزی از آن مسلمانان مظلوم است و به جنایتکاران وعده داده شده که “و سیعلم الذین ظلموا أی منقلب ینقبلون”.

امیدواریم که ان شاءالله با ظهور حضرت حجت ابن الحسن العسکری(عج) عدالت در سراسر دنیا گسترش یافته و ظلم و استبداد برطرف شود. برای شهدای امروز از خداوند متعال علو درجات و برای مجروحین شفای عاجل خواستاریم و همچنین برای مصیبت زدگان و آنانی که عزیزان خود را از دست داده‌اند صبر جزیل و اجر جمیل تمنا داریم، به امید روزی که ان شاءالله آرامش و امنیت کامل به ممکلت عزیز ما افغانستان بازگردد. همچنین از مسئولین جمهوری اسلامی افغانستان جداً خواسته می‌شود که هر چه زودتر به این مسائل رسیدگی نموده و ظالمین و ستمکاران را به دست قانون اسلام بسپارند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

سید حسین ساجدی

5 رمضان المبارک 1438

انفجار روز گذشته در منطقه‌ای روی داده که سفارتخانه‌های فرانسه، آلمان، جاپان، چین، ترکیه، هند، ایران، انگلیس، کاخ ریاست جمهوری و وزارت خارجه، امنیت ملی، تلویزیون یک، شرکت مخابراتی روشن وچندین موسسه مهم دولتی و غیر دولتی در آن واقع شده‌اند.

مقام های امنیتی به خبرنگاران گفتند که مواد منفجره در یک تانکر فاضلاب جاسازی شده بود و حدود ۷ متر گودالی عمیق در محل انفجار ایجاد کرده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟