عربستان سعودی کار بروی دانشگاه یونی شیعه و چند دانشگاه دیگر اندونزی را آغاز کرد

  • انتشار: ۳۱ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 22857

عربستان 7 دانشگاه اندونزی را هدف قرار داد و در نخستین مرحله اقدام اجرایی برای توسعه دانشکده وترنری دانشگاه دولتی ‘شیعه کوالا’ (یونی شیعه) ‘باندا آچه’ را با ساخت یک ساحتمان آغاز کرد.

به گزارش روزنامه ‘جاکارتا پست’ اندونزی؛ عربستان سعودی کمک خود به این دانشگاه را در قالب همکاری های دوجانبه با وزارت تحصیلات عالی اندونزی انجام می دهد.

محمد نصیر وزیر تحصیلات عالی و تحقیقات اندونزی و ‘عثمان بن محمد عبدالله الشعیبی’ سفیر عربستان در اندونزی از جمله کسانی بودند که در مراسم تهداب گذاری این پروژه حضور داشتند.

این دانشگاه از سال 1961 به عنوان بزرگ ترین و قدیمی ترین دانشگاه در باندا آچه اندونزی فعالیت خود را آغاز کرده و نام آن برگرفته از ‘تنکو عبدالرئوف السینکیلی’ است که در قرن 16 زندگی می کرده است.

عربستان سعودی و بانک توسعه اسلامی از طریق این پروژه توسعه نهادهای آموزش عالی اندونزی و توسعه مفاد درسی و مهارت کارمندان دانشگاهی در هفت دانشگاه این کشور را در دستور قرار داده اند.

نصیر وزیر آموزش عالی اندونزی اعلام کرد که ‘یونی شیعه’ نخستین دانشگاه اندونزی است که این قبیل توسعه ها در آن انجام می شود.

هفت دانشگاهی که قرار است بر اساس این پروژه هدف توسعه قرار گیرند، دانشگاه دولتی سورابایا، دانشگاه دولتی یوگاکارتا، دانشگاه سام راتولانگی، دانشگاه دولتی گورونتالو، دانشگاه دولتی تانجونگ پورا و دانشگاه لامبونگ مانکورات هستند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟