عربستان، اسرائیل را تحریک می کند تا به لبنان حمله کند

  • انتشار: ۲۰ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 33146

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان می گوید بعد از استعفای سعد حریری از نخست وزیری لبنان، در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که مقامات سعودی، اسرائیلی ها را تحریک می کند تا به لبنان حمله کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، دبیر کل حزب الله لبنان گفته است خطرناک ترین کار آن است که سعودی ها، اسرائیل را به حمله به لبنان تحریک می کنند. من به قطع و یقین می‌گویم که عربستان از اسرائیل خواسته است که به لبنان حمله کند تا میلیاردها دالر به این رژیم پرداخت کند.

وی گفته است، در سال 2006 اسرائیل به درخواست عربستان به لبنان حمله کرد و در روزهای ابتدایی که اسرائیل قصد اتمام جنگ را داشت عربستان مانع آن شد و نابودی حزب الله را درخواست کرد. امروز در میان اسرائیلی‌ها بحث درخواست عربستان مطرح است، هر چند که این رژیم آمادگی حمله را ندارد.

وی می گوید؛ همه طرحهای سعودی در لبنان شکست خواهد خورد همچنانکه سعودی در همه پرونده هایش شکست خورده است. سعودی نمی تواند حزب الله را نابود کند حتی اگر هر کاری بکند و اسرائیل را نیز علیه ما تحریک به جنگ کند.

سید حسن نصر الله  در ادامه گفت ما در لبنان به همراه ارتش و نیروهای امنیتی لبنان همه احتمالات مربوط به سناریوهای اسرائیلی را زیر نظر داریم به اسرائیل درباره هرگونه بهره برداری از وضع کنونی در لبنان هشدار می دهیم.

وی خطاب به اسرائیلی ها گفت از ما بر حذر باشید ما بیش از هر زمان دیگری قوی و قدرتمند هستیم. به اسرائیلی ها درباره هرگونه اشتباه محاسباتی هشدار می دهم.  اسرائیل فکر نکند ما می ترسیم یا سردرگم هستیم بلکه برای رویارویی آماده هستیم.

این در حالیست که چندی پیش نخست وزیر لبنان از سمتش استعفا داد، بعد از استعفای حریری، عربستان و چند کشور متحد وی از اتباعش خواست تا لبنان را ترک کند این عمل سعودی این گمان را بوجود آورده است که این کشور در پی حمله به لبنان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟