عبدالکریم خدام: با تصمیم جمعیت کنار می روم نه با حکم حکومت وحدت ملی

  • انتشار: ۳۰ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 37267

عبدالکریم خدام که به تازگی از سوی رئیس جمهور اشرف غنی از مقامش در ولایت سمنگان برکنار شده است، در پاسخ به درخواست عبدالله عبدالله رئیس اجرایی برای کنار رفتن از مقامش، گفته است که ملاک برای برکناری وی تصمیم حزب جمعیت است نه حکم حکومت وحدت ملی.

عبدالکریم خدام والی ولایت سمنگان که به تازگی از سوی رئیس جمهور از مقامش برکنار شده است، روز گذشته در یک کنفرانس خبری گفت که از مقامش کنار نمی رود. اداره مستقل ارگان های محلی با انتشار بیانیه ای ۵ والی را از مقام هایشان تبدیل و تغییر کرده بود. که یکی از آنها آقای خدام است.

یک منبع موثق از دفتر والی سمنگان به تلویزیون میترا گفته است؛ پس از کنفرانس خبری والی سمنگان که در آن حکم برکناری‌اش از سوی اشرف غنی را رد کرد، عبدالله عبدالله در تماس تلفنی به او گفته است که نباید در برابر حکم رییس جمهور ایستاد. عبدالله برای آقای خدام گفته است که او و اشرف غنی تصمیم دارند او را به‌عنوان والی جوزجان معرفی کنند.

والی سمنگان درخواست رییس اجرایی را رد کرده و گفته است که او به تصمیم جمعیت احترام می‌گذارد و ملاک برای او فیصله جمعیت است نه حکم حکومت وحدت ملی.

صلاح الدین ربانی رئیس حزب جمعیت نیز در صفحه فیسبوک خود نوشته است “آقای عبدالکریم خدام والی محترم سمنگان و عضوی شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان، از شخصیت های محترم قوم شریف ترکمن و شخصیت ﺑﺎ تجربه و کار فهم است. پیرامون تصمیم اخیر حکومت در مورد وی، به زودی شورای رهبری جمعیت موقف این حزب را اعلان می کند. برای جمعیت اسلامی افغانستان، خواست قوم شریف ترکمن و مردم و بزرگان ولایت سمنگان مهم است.”

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که عطامحمد نور والی پیشین بلخ نیز تاکنون در برابر حکم برکناری‌اش مقاومت کرده است. حکم برکناری آقای نور نزدیک به دو ماه پیش از سوی ریاست‌جمهوری امضا شد. اما تاکنون آقای نور از مقامش کنار نرفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟