عبدالله و نخست وزیر ترکیه در مورد بازگشت دوستم به کشور صحبت کردند

  • انتشار: ۱۹ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 39391

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی می گوید که در دیدار با بن علی یلدریم نخست وزیر ترکیه در مورد بازگشت جنرال دوستم به کشور بحث و تبادل نظر کرده است.

بن علی یِلدِریم، نخست‌وزیر ترکیه امروز (دوشنبه) به کابل آمد و در ابتدا با عبدالله عبدالله، رییس‎اجرایی حکومت وحدت ملی دیدار کرد.

چگونگی سپردن مسؤولیت مکتب‎های افغان – ترک، برگشت مهاجران افغان از ترکیه، گسترش همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور و نیز برگشت جنرال عبدالرشید دوستم، معاون نخست رییس جمهور به کشور، از موضوعاتی است که دو طرف روی آن‌ها گفت‌وگو کرده اند.

رییس‎اجراییه می‌گوید که گفت‎وگوها در بارۀ برگشت جنرال دوستم ادامه دارند و قرار است آقای یلدریم در این باره با رییس‌جمهور غنی نیز گفت‌وگو کند.

عبدالله عبدالله می‌گوید که باید “زمینۀ زندگی مشترک در افغانستان برای تمامی شهروندان مهیا شود و همه باید افغانستان را خانۀ مشترک خود بداند.»

آقای عبدالله بیان کرد باید روی برخی از مسایل بحث‌های صورت گیرد و افزود که خواست دولت ترکیه از حکومت و مردم افغانستان زندگی متحدانه می‌باشد.

از سوی هم، نخست وزیر ترکیه گفت که دولتش با تمام توان با مردم و دولت افغانستان می‌باشد.

بن علی یلدریم، نخست وزیر ترکیه گفت که پیام رجب‌ طیب اردوغان، رییس جمهور آن کشور به افغان‌ها این است که با وجود همه مشکلات از مبارزه دریغ ننمایند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟