عبدالله نتیجه دیدارش با اشرف غنی را برای متحدانش تشریح کرد

  • انتشار: ۶ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 15225

داکتر عبدالله رئیس اجرایی امروز (شنبه) در قصر سپیدار نتیجه دیدار خود با اشرف غنی رئیس جمهور را برای متحدانش گزارش داد.

عبدالله عبدالله هدف از این دیدار را ارایه گزارش از دومین نشست‌اش با رییس‌جمهور به سران تیم اصلاحات و همگرایی عنوان کرده و گفته است: «در دومین نشست ما (رییس جمهور و رییس اجراییه) قضایای مهم سیاسی و تطبیق موافقتنامه سیاسی مورد بحث قرار گرفت و فضای نشست دوستانه بود.»

آقای عبدالله همچنان گفته است که در دومین نشست‌اش با رییس‌جمهور غنی توافق کرده است که در جریان هفته‌ی جاری نشست چندگانه‌ی دیگر را برگزار کنند تا بر سر عملی‌سازی مفاد موافقت‌نامه‌ی سیاسی ایجاد حکومت وحدت ملی و آوردن اصلاحات بحث شود.

رییس اجراییه به رهبران و اعضای برجسته‌ی تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی وعده سپرده که روند تطبیق کامل مفاد موافقت‌نامه‌ی سیاسی را با مشوره و تفاهم دنبال می‌کند.

در خبرنامه‌ی دفتر مطبوعات ریاست اجراییه آمده است که شرکت کنندگان این نشست دیدگاه‌ها و برداشت‌های خویش را درباره گزارش آقای عبدالله از نشست دومش با غنی و وضعیت سیاسی ابراز داشتند.

خبرنامه افزوده که آنان در صحبت‌های خویش بر تطبیق موافقت‌نامه‌ی سیاسی برای بیرون رفت از وضعیت کنونی تاکید نموده و یکبار دیگر حمایت خویش را از ریاست اجراییه در این راستا ابراز داشتند.

پس از تنش‌های سیاسی اخیر میان رییس‌جمهور و رییس اجراییه دیدار های زیادی بین رئیس اجرایی و نمایندگان خارجی و همچنین متحدان وی برگزار ‌شده است.

آقای غنی و عبدالله تاکنون دو نشست داشته و قرار است در هفته‌ی جاری نیز باهم نشستی داشته باشند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟